Verziók
I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
Tantárgy neve
ÖSSZEHASONLÍTÓ ORSZÁGTANULMÁNYOK ANGOL NYELVEN
Azonosító
BMEGT43A141
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Szántóné Dr. Orbán Annamária
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
orban.annamaria@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 2017 előtti határozatával, következő felülvizsgálat 2021. szeptember.
Célkitűzések
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A kommunikációs intézményrendszer működési mechanizmusainak történeti ismerete
- A kommunikációs intézményrendszer kulturális beágyazottságának ismerete
- Az európai kultúra ismerete.
Képesség
- Társadalomtudományi külföldi és hazai források felkutatásának képessége
- Szaktudományos megnyilatkozásokhoz szükséges források értékelési módszereinek alkalmazása képessége
- Képes idegen nyelven (angolul) szakmai kommunikációra és nyelvi önfejlesztésre
Attitűd
- Előítéletmentesség
- A kultúra történeti és társadalmi meghatározottságának elfogadása
- A saját kultúra (magyar és európai kultúra) sokszínűségének elfogadása és képviselete.
Önállóság és felelősség
- Szuverén módon képviseli szakmai ismeretei és normáit nem szakmai közegben
- Történetileg és politikailag koherens társadalomfelfogását a saját és környezete fejlesztésre használja
- Jó nyelvi megformáltságra törekvés a megnyilatkozásokban.
Oktatásmódszertan
Tanulástámogató anyagok
- Pomeranz, K. & Topik, S. 2006. The World that Trade Created. Society, Culture, and the World Economy. 1400 to the Present. ME Sharpe, Armonk New York, London, England
- Anheier H. K., & Raj Isar, Y. (Eds.), The Cultures and Globalization Series 5: Cities, Cultural Policy and Governance, London: Sage
- Lafferty, W.M. (Ed) (2004). Governance for Sustainable Development. The Challenge of Adapting Form to Function, Cheltenham: Edward Elgar (in PDF format, up-loaded to Moodle)
- Lecture handouts and e-learning materials up-loaded to the Moodle
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 2 zárthelyi: 40%
- projektmunka, csoportos szóbeli projektbemutatók, önálló írott beadandó: 60%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 93-100 |
Jeles | 86–93 |
Jó | 74–85 |
Közepes | 62–73 |
Elégséges | 50–61 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon/ participation for contact lessons | |
félévközi készülés a gyakorlatokra/ preparation to practices | |
felkészülés a teljesítményértékelésekre /önálló munka/ preparation for the midterms /independent work | |
összesen/total |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes. Érvényes 2017-től.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.