Valtozasok

ALAPADATOK

A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE

Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
ÖSSZEHASONLÍTÓ ORSZÁGTANULMÁNYOK ANGOL NYELVEN
Azonosító
BMEGT43A141
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Szántóné Dr. Orbán Annamária
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
orban.annamaria@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 2017 előtti határozatával, következő felülvizsgálat 2021. szeptember.

Célkitűzések

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A kommunikációs intézményrendszer működési mechanizmusainak történeti ismerete
  2. A kommunikációs intézményrendszer kulturális beágyazottságának ismerete
  3. Az európai kultúra ismerete.
Képesség
  1. Társadalomtudományi külföldi és hazai források felkutatásának képessége
  2. Szaktudományos megnyilatkozásokhoz szükséges források értékelési módszereinek alkalmazása képessége
  3. Képes idegen nyelven (angolul) szakmai kommunikációra és nyelvi önfejlesztésre
Attitűd
  1. Előítéletmentesség
  2. A kultúra történeti és társadalmi meghatározottságának elfogadása
  3. A saját kultúra (magyar és európai kultúra) sokszínűségének elfogadása és képviselete.
Önállóság és felelősség
  1. Szuverén módon képviseli szakmai ismeretei és normáit nem szakmai közegben
  2. Történetileg és politikailag koherens társadalomfelfogását a saját és környezete fejlesztésre használja
  3. Jó nyelvi megformáltságra törekvés a megnyilatkozásokban.

Oktatásmódszertan

Tanulástámogató anyagok

  • Pomeranz, K. & Topik, S. 2006. The World that Trade Created. Society, Culture, and the World Economy. 1400 to the Present. ME Sharpe, Armonk New York, London, England
  • Anheier H. K., & Raj Isar, Y. (Eds.), The Cultures and Globalization Series 5: Cities, Cultural Policy and Governance, London: Sage
  • Lafferty, W.M. (Ed) (2004). Governance for Sustainable Development. The Challenge of Adapting Form to Function, Cheltenham: Edward Elgar (in PDF format, up-loaded to Moodle)
  • Lecture handouts and e-learning materials up-loaded to the Moodle 

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 2 zárthelyi: 40%
  • projektmunka, csoportos szóbeli projektbemutatók, önálló írott beadandó: 60%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles > 93-100
Jeles 86–93
74–85
Közepes 62–73
Elégséges 50–61
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon/ participation for contact lessons
félévközi készülés a gyakorlatokra/ preparation to practices
felkészülés a teljesítményértékelésekre /önálló munka/ preparation for the midterms /independent work
összesen/total

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes. Érvényes 2017-től.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.