Programme: Technical Instructor Bachelor’s Programme from 2017/18/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 7
Objectives
Academic results
Knowledge
- a portfolió fogalmának, szerepének megismertetése
- a portfolió készítés megismertetése
- az e-portfolió készítésével kapcsolatos feladatok ismerete
Skills
- a szakmai gyakorlatra való felkészülés, egyéni tervezés
- a szakmai gyakorlatot biztosító szakképző intézményi működés kereteinek, formális és informális kapcsolati lehetőségeinek megismerése
- a gyakorletvezető tanárokkal, szaktanárokkal való együttműködés képességének fejlesztése
- a szakképző intézményben megfigyelt szakmai nézetek; szándékok, törekvések reflektív értékelése
Attitude
- -
Independence and responsibility
- a portfolióhoz kapcsolódó dokumentumok gyűjtése, rendszerezése
- a portfolió készítés folyamatának egyéni megtervezése
- önreflexiós képesség formálása
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Kötelező irodalom:
- Falus Iván - Kimmel Magdolna (2009): A portfolió Gondolat Kiadó
- Hollósi Hajnalka Zsuzsanna – Szabó Antal: Tanári portfolió
- http://www.nyf.hu/bgytk/sites/www.nyf.hu.bgytk/files/docs/06_tanari_portfolio.pdf
- https://www.oktatas.hu/pub_bin/unios_projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/3_1_5_1_hirlevel_Kotschy_Bata__portfolio.pdf
- Ajánlott irodalom:
- – Kimmel Magdolna (2002): A refletív gyakorlat gyökerei Pedagógusképzés 2002.3.120-123.p.
- – Szabóné dr. Berki Éva (2015): Mentori keretek - mentori szerepek - mentori feladatok
- http://kozokos.moodle,appi.bme.hu/mod/folder/view,php?id=25466
- – Szivák Judit: A reflektív gondolkodás fejlesztése
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance assessment methods
. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): tanulás támogatása, szervezése és irányítása -, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátí-tott kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített portfólió-hoz kapcsolódó feladat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): tanulás támogatása, szervezése és irányítása -, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátí-tott kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelés (beadandó feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
- szóbeli részvizsga: 30%
- évközi eredmények beszámítása: 70%
- összesen: 100%
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerint megszerezhető pontszám legalább 50%-át elérje a hallgató. A megszerzett aláírás a TVSZ szerinti időtartam érvényes.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | >90-100 |
Very good | 80-90 |
Good | 70-80 |
Satisfactory | 60-70 |
Pass | 40–60 |
Fail | < 40 |
Retake and late completion
A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
4 | |
4 | |
10 | |
12 | |
30 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | ömlesztett |
2. | az iskolai oktató tanulmányai során összegyűjtendő dokumentumok |
3. | a pedagógiai gyakorlat, kiemelten szakmai gyakorlat során összegyűjtendő és a jelöltek által készítendő dokumentumok |
4. | a szakmai gyakorlati portfolió tartalma, megjelenési formája |
5. | portfólió dokumentumok összegyűjtése |
6. | a portfolió dokumentumok önreflektív értékelése a kompetenciamátrixban megadott keretrendszer szerint |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Szabóné dr. Berki Éva c. egyetemi docens berki.e@eik.bme.hu) | ||