Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Szabadon választható tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgatók kiscsoportos formában a helyzetgyakorlatok segítségével fejlesszék önismeretüket, valamint azokat az érzelmi és társas készségeiket, amelyek révén érzékenyebbé, nyitottabbá válnak másokra. A kurzus elősegíti a hatékonyabb kommunikációt, önérvényesítést, konfliktuskezelést és az együttműködést a magán- és a szakmai életük szereplőivel. A kurzus alapvetően fejleszti a csoportmunkához szükséges készségeket, valamint az önreflexiót.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a kommunikációs sémákat.
- Ismeri az alapvető konfliktusmegoldási lehetőségeket.
- Ismereteket szerez önmagáról
Képesség
- Képes felismerni az egyszerű pszichológiai összefüggéseket és törvényszerűségeket.
- Képes felhasználni a pszichológiai ismereteket a mindennapi hatékonyságának növelésére.
- Képes arra, hogy önmagáról szerzett tudását alkalmazza a hétköznapi és szakmai életében.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése és a gyakorlatok során az oktatóval és hallgató társaival.
- Folyamatosan fejleszti önmagát a kapott inspirációk alapján.
- Törekszik a pszichológiai tudását integrálni a mindennapjaiba (tanulás, magánélet, munka).
- Nyitott a pszichológiai ismeretek befogadására.
Önállóság és felelősség
- Önirányított tanulással az érzelmi és társas képességeit tovább fejleszti.
- Nyitott az új ismeretekre, valamint nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában, valamint képes felismerni, hogy mikor van szükség külső segítségre.
Oktatásmódszertan
Helyzetgyakorlatok, tesztek, önreflektív feladatok, csoportmunkák.
Tanulástámogató anyagok
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktalkalmakon való részvétellel és beadandó dolgozattal történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részvétel a kontaktalkalmakon: a kurzus 2 napra van tömbösítve (8-17 óra), amelyeken a részvétel a teljes időtartamban szükséges 2. Beadandó dolgozat megírása: a tréninget követő 2. hét végéig egy önreflektív dolgozat leadása.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- beadandó dolgozat: 40%
- részvétel a kontaktórákon: 60%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 85–100 |
Jó | 71–84 |
Közepes | 55–70 |
Elégséges | 41–54 |
Elégtelen | < 40 |
Javítás és pótlás
1) A beadandó dolgozat a pótlási hét végéig pótolható, külön kérés esetén. 2) A részvétel elmulasztása nem pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14 |
beadandó dolgozat megírása | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Önismeret |
2. | Kommunikáció |
3. | Konfliktuskezelés, asszertivitás |
4. | Csapatépítés, teammunka |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Bodnár Gabriella | bodnar.gabriella@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.