Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
SZOCIÁLIS KÉSZSÉGFEJLESZTŐ TRÉNING
Azonosító
BMEGT52A013
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Séllei Beatrix
Beosztása
adjunktus
Email címe
sellei.beatrix@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Szabadon választható tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Szabadon választható tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Szabadon választható tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Oktatási Bizottsága (Érvényes: 2021.09.06-tól).

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgatók kiscsoportos formában a helyzetgyakorlatok segítségével fejlesszék önismeretüket, valamint azokat az érzelmi és társas készségeiket, amelyek révén érzékenyebbé, nyitottabbá válnak másokra. A kurzus elősegíti a hatékonyabb kommunikációt, önérvényesítést, konfliktuskezelést és az együttműködést a magán- és a szakmai életük szereplőivel. A kurzus alapvetően fejleszti a csoportmunkához szükséges készségeket, valamint az önreflexiót.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a kommunikációs sémákat.
  2. Ismeri az alapvető konfliktusmegoldási lehetőségeket.
  3. Ismereteket szerez önmagáról
Képesség
  1. Képes felismerni az egyszerű pszichológiai összefüggéseket és törvényszerűségeket.
  2. Képes felhasználni a pszichológiai ismereteket a mindennapi hatékonyságának növelésére.
  3. Képes arra, hogy önmagáról szerzett tudását alkalmazza a hétköznapi és szakmai életében.
Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése és a gyakorlatok során az oktatóval és hallgató társaival.
  2. Folyamatosan fejleszti önmagát a kapott inspirációk alapján.
  3. Törekszik a pszichológiai tudását integrálni a mindennapjaiba (tanulás, magánélet, munka).
  4. Nyitott a pszichológiai ismeretek befogadására.
Önállóság és felelősség
  1. Önirányított tanulással az érzelmi és társas képességeit tovább fejleszti.
  2. Nyitott az új ismeretekre, valamint nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  3. Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában, valamint képes felismerni, hogy mikor van szükség külső segítségre.

Oktatásmódszertan

Helyzetgyakorlatok, tesztek, önreflektív feladatok, csoportmunkák.

Tanulástámogató anyagok

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktalkalmakon való részvétellel és beadandó dolgozattal történik.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részvétel a kontaktalkalmakon: a kurzus 2 napra van tömbösítve (8-17 óra), amelyeken a részvétel a teljes időtartamban szükséges 2. Beadandó dolgozat megírása: a tréninget követő 2. hét végéig egy önreflektív dolgozat leadása.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • beadandó dolgozat: 40%
  • részvétel a kontaktórákon: 60%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles 85–100
71–84
Közepes 55–70
Elégséges 41–54
Elégtelen < 40

Javítás és pótlás

1) A beadandó dolgozat a pótlási hét végéig pótolható, külön kérés esetén. 2) A részvétel elmulasztása nem pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 14
beadandó dolgozat megírása
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Önismeret
2. Kommunikáció
3. Konfliktuskezelés, asszertivitás
4. Csapatépítés, teammunka

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Bodnár Gabriella bodnar.gabriella@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.