Versions
Department of Ergonomics and Psychology
Programme: Szabadon választható tárgyak
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 0
Programme: Szabadon választható tárgyak
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 0
Programme: Szabadon választható tárgyak
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 0
Objectives
The objective of the course is to provide students opportunity to develop their self-knowledge, social and emotional skills with the help of practice so they will be more open and sensitive for others. The course help to develop effective communication, assertiveness, conflict management and cooperation in the students’ private and work life. The course develops team-work skills.
Learning outcomes
Knowledge
- They know the schemes of communications.
- They know the most important conflict management opportunities.
- They get knowledge about themselves.
Ability
- They are able to recognize the basic psychological relationships and paradigms.
- They are able to use their psychological knowledge to make their life worth living.
- They are able to use their self-knowledge in their individual and work life.
Attitude
- They collaborate with the instructor and fellow students in expanding knowledge.
- They develop themselves consistently regarding the instructions.
- They try to integrate their psychological knowledge in their everyday life.
- They are open to psychological knowledge.
Autonomy and responsibility
- They organize their own learning process in the future to develop their emotional and social skills.
- They are open for new knowledge and for others’ opinion.
- As part of a team they can cooperate with each other to solve tasks and they can recognize when they need help.
Methodology of teaching
Self-experience tasks, tests, self-reflective tasks, group tasks.
Materials supporting learning
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktalkalmakon való részvétellel és beadandó dolgozattal történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részvétel a kontaktalkalmakon: a kurzus 2 napra van tömbösítve (8-17 óra), amelyeken a részvétel a teljes időtartamban szükséges 2. Beadandó dolgozat megírása: a tréninget követő 2. hét végéig egy önreflektív dolgozat leadása.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- beadandó dolgozat: 40%
- részvétel a kontaktórákon: 60%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 85–100 |
Good | 71–84 |
Satisfactory | 55–70 |
Pass | 41–54 |
Fail | < 40 |
Correction and retake
1) A beadandó dolgozat a pótlási hét végéig pótolható, külön kérés esetén. 2) A részvétel elmulasztása nem pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
2 | 14 |
32 | |
60 |
Approval and validity of subject requirements
Pre-2017, next review September 2021.
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | ömlesztett |
2. | Kommunikáció |
3. | Konfliktuskezelés, asszertivitás |
4. | Csapatépítés, teammunka |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Dr. Bodnár Gabriella | bodnar.gabriella@gtk.bme.hu |