Célkitűzések
A kurzus az információelmélet és a társas interakciók logikájának eszközeivel foglalkozik a különböző ágensek közötti üzenetküldés, dekódolás és értelmezés folyamataival. Célja a hallgatók analitikus gondolkodásának fejlesztése a kommunikációs folyamatok hatékonyabb megértéséhez és tervezéséhez.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Társadalomtudományi módszertanok ismerete
- Kommunikációs és médiajelenségek leírásához szükséges fogalomkészlet ismerete.
Képesség
- Kutatási képességek.
- Jártasság a szakirodalom-kutatásban.
- Elemzési képesség.
Attitűd
- A társadalmi változások elfogadására való nyitottság.
- Szakmai és morális hozzáállás.
Önállóság és felelősség
- Konstruktivitás és asszertivitás intézményi működés keretében.
- Önállóság.
- Jó nyelvi megformáltságra törekvés a megnyilatkozásokban.
Oktatásmódszertan
előadás, órai diszkusszió, prezentációk
Tanulástámogató anyagok
- Rasmusen, E. 2006. Games and infrmation. Blackwell
- Searle, J. 1998. Mind language and society. New York: Basic Books
- Yoely, E & Hoffman, M. 2022. Hidden games.
- Handouts, journal articles
Általános szabályok
A kurzus teljesítési feltételei: jelenlét az órákon a TVsz. szerint 1 választott referátum a szakirodalmakból (prezentáció készítése, és egyeztetett időpontban a szóbeli referátum megtartása) aktív részvétel az órai munkában kutatási feladatok elvégzése és beszámoló ezekről (létszámtól függően csoportos vagy egyéni munkavégzés).
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A kurzus során fontos kreatív kutatói szemlélet, az ismeretterjesztő irodalom átfordítása kutatási anyaggá szakirodalom beépítése a kutatási tervbe kutatómódszerek kreatív alkalmazása.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- órai munka: 10
- kutatás és prezentáció: 90
- Összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100 |
Jeles | 85–95 |
Jó | 70–84 |
Közepes | 60–69 |
Elégséges | 50-59 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 32 |
házi feladat elkészítése | 28 |
prezentálás | 2 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.07.07-én. Érvényes 2025.07.07-től.
A félévben sorra vett témák
A kommunikáció analitikus filozófiai megközelítése Formális nyelvészet Játékelmélet alapjai Hiányos információs helyzetek játékelméleti modelljei Szignálok játékelméleti modelljei
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Bárány Tibor | egyetemi adjunktus | |
Dr. Janky Béla | egyetemi tanár |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.