Célkitűzések
A tantárgy célja segítséget adni a hallgatónak, hogy szakdolgozatuk írásakor képesek legyenek saját területükön értelmezett problémakör tudományos igényeknek megfelelő feltárására, az eredmények értelmezésére és közreadására, valamint a meghatározott, egységes formai követelmények betartására. A tantárgy oktatásánál szempont a gyakorlat központúság.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a tudományos kutatás főbb lépéseit.
- Ismeri a kutatástechnikát támogató szoftverek kezelésének alapjait.
- Ismeri a kutatástechnika méréselméleti hátterét.
- Ismeri a magasabb szintű statisztikai módszereket.
Képesség
- Képes egy kutatási folyamat lépéseinek értelmezésére.
- Képes megfelelően kezelni statisztikai módszereket.
- Képes a kutatás során feltárt eredményeket értelmezni, következtetéseket levonni, eredményeket publikálni.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását.
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Konzultációk és prezentációk, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Csíkos Csaba (2020). A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai. ELTE. ISBN 978-963-489-248-9 https://www.eltereader.hu/media/2020/12/web_Csikos-Csaba_Bevezetes__.pdf
- Josip Ivanović (2016). Bevezetés a pedagógiai kutatás módszertanába. Újvidéki Egyetem. Szabadka. https://magister.uns.ac.rs/files/kiadvanyok/bevpedkutmod/Bevezetes_a_pedagogiai_kutatas_m.pdf
- Kaposi József – Szőke-Milinte Enikő (2022). Kutatási módszerek pedagógusjelölteknek. Pázmány Péter Katolikus Egyetem. Budapest.
Általános szabályok
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt három házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelések (házi feladatok): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés: nincs
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Részteljesítmény értékelés: 33
- Részteljesítmény értékelés: 33
- Részteljesítmény értékelés: 34
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az órákon való részvétel és a részteljesítmények 60%-os teljesítése.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100 |
Jeles | 87-89 |
Jó | 75-81 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | 49-0 |
Javítás és pótlás
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
Az órákon való aktív részvétel | 8 |
Kutatás, otthoni felkészülés | 142 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.06.02-án. Érvényes 2025.06.02-től.
A félévben sorra vett témák
A probléma felismerése. A kutatás tervezése A kutatási kérdések megfogalmazása. A kutatási módszerek ismerete, alkalmazása. A kutatás lebonyolítása. Megoldási javaslatok megfogalmazása.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Tóth Péter | egyetemi tanár | |
Dr. Tóth Tünde | egyetemi docens | |
Dr. Berzsenyi Emese | egyetemi adjunktus | |
Dr. Kattein-Pornói Rita | egyetemi adjunktus | |
Dr. Bükki Eszter | egyetemi adjunktus | |
Dr. Manojlovics Heléna | egyetemi adjunktus | |
Dr. Szandi-Varga Péter | egyetemi adjunktus | |
Dr. Saule Anafinova | egyetemi adjunktus |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.