Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak MA
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A kurzus elsődleges célja a kulturális interakciók és személyes kapcsolatok elősegítése, a kultúrák közötti párbeszéd előmozdítása. Célunk, hogy vizuálisan feldolgozzuk a városban szerzett élményeiteket, egy vizuális naplóban. A kurzus során kreatív gyakorlatok segítik Önt a különböző helyszíneken és tevékenységekben való eligazodásban, valamint saját projektjének megtervezésében és megvalósításában. Közös, kiscsoportos és egyéni sétákon keresztül rávilágítunk a mindennapi élet gyakran figyelmen kívül hagyott értékeire. Más tevékenységek, mint például beszélgetések, konzultációk, kutatások és kézműves foglalkozások segítenek megtalálni a saját kifejezésmódodat.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A kommunikációs intézményrendszer kulturális beágyazottságának ismerete.
- A társadalomtudományi diszciplináris területek összefüggéseinek ismerete, bevonása.
- A társadalomtudományi fogalmi rendszerek és módszertanok magas szintű ismerete.
Képesség
- Önálló elemzés, állítások, következtetések és magyarázatok képessége.
- Kutatási képességek
- Elemzési képesség
Attitűd
- A kultúra történeti és társadalmi meghatározottságának elfogadása
- Az innovációra való kritikai nyitottság
- Szakmai identitástudat
Önállóság és felelősség
- Szakmai öntudat és magabiztosság
- Szuverén módon képviseli szakmai ismeretei és normáit nem szakmai közegben.
- Önálló, konstruktív, asszertív.
Oktatásmódszertan
Előadások, intézménylátogatások, önálló kreatív munka
Tanulástámogató anyagok
- • Katharine Harmon: You are here. Personal geographies and Other Maps of the Imagination, Princeton Architectural Press, 2004
- • András Török: Budapest - A Critical Guide, Park, 2024
- • Frederic Gros: The Philosophy of Walking, Verso, 2014
- • Rebecca Solnit: Wanderlust: A History of Walking, Penguin, 2001
Általános szabályok
Kötelező órára járás, max. 3 hiányzás
Teljesítményértékelési módszerek
Órai aktivitás és kreatív munkák értékelése
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- órai aktivitás: 50
- kreatív munka: 50
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Részvétel
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 97-100 |
Jeles | 90-96 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-79 |
Elégséges | 60-69 |
Elégtelen | 0-59 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
órai részvétel | 84 |
önálló kreatív munka | 156 |
összesen | 240 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.06.02-án. Érvényes 2025.06.02-tól.
A félévben sorra vett témák
Ez a kurzus a művészeti képzést olyan tudásközösségnek tekinti, amely befolyásolja az interperszonális interakciókat. A kurzus célja, hogy megismertesse Önt a budapesti művészeti szcéna helyszíneivel, kulturális kezdeményezéseivel és kulcsfiguráival, megalapozva ezzel saját projektjének megtervezését és létrehozását. Az olyan intézményi helyszínek, mint a múzeumok, kiállítóterek és galériák felfedezésén túl, foglalkozunk majd a művészetekhez kapcsolódó nem turisztikai civil kezdeményezésekkel és közösségi terekkel is. Megismerjük munkájukat, működésüket és hatásukat a helyi kontextusban. Kézműves műhelyeket és művészek műtermeit látogatjuk meg. Ezek a helyek is segítenek majd a munkák megvalósításában.
Előadások témái | |
---|---|
1. | 1. hét: Bevezetés - A kurzus szerkezetének és célkitűzéseinek áttekintése - Egymás megismerése kreatív közös és páros gyakorlatokon keresztül 2. hét: Séta a 8. kerületben, Budapest legszínesebb helyén - etnikailag, kulturálisan, kulturálisan és építészetileg. - Kulturális és multikulturális élmények - Csoportos jelentés készítése, amely összefoglalja a tanulságokat 3. hét: Látogatás a Kortárs Építészeti Központban (KÉK). - A KÉK tevékenységének áttekintése - A KÉK küldetésének és kezdeményezéseinek bemutatása - A KÉK által szervezett konkrét projektek feltárása - Jelentős projektek és a magyarországi kortárs építészetre gyakorolt hatásuk áttekintése 4. hét: előadás a művészeti térképekről - vizuális példák - Olvasás és megbeszélés: Katharine Harmon: Harmon Harmon Harmon: Ön itt van. Személyes földrajzok és a képzelet más térképei 5. hét: látogatás a Községi Civil Könyvtárban (Közkincs Könyvtár) - Ez egy különleges gyűjteménnyel rendelkező közösségi könyvtár Budapest belvárosában. Magyarországon egyedülálló, feminista, gender és LMBT tematikájú, főként angol nyelvű állományra épülő gyűjtemény; nemzetközi közösségi tér és találkozási pont. - Ötletek kidolgozása műhelymunkákhoz vagy rendezvényekhez a könyvtáron belül 6. hét: Beszélgetés a műalkotás médiumának jelentéséről, az eredmény technikai részleteiről, a művészek gyakorlatáról az ellentétes médiumok és technikák egymás mellé helyezésében. - a médiaválasztás szerepe - egy tárgy tervezése „nem megfelelő” technikák felhasználásával, az anyagkombinációk jelentésének elemzése - a technikai lehetőségek áttekintése 7. hét: Művészek műhelyeinek meglátogatása - művészek műterme - kézműves műhelyek: „Hurrikan Press” kiadó és „Valami termékív” közművészeti műhely. 6. hét: Közös előadás a kortárs köztéri szobrászatról Budapesten - Esettanulmány: Kodolko-Pólya - Vizsgáljátok meg a Kodolko-Pólya szobrot és annak hatását a köztérre. - Végezzenek terepszemlét más kortárs köztéri szobrokról Budapesten. 7. hét: látogatás egy bolhapiacon - Látogatás a „Confection” nevű használtruha-boltban, amelyet egy független művészeti kurátor vezet. 8. hét: prezentáció a séta mint műalkotásról - olvasás és megbeszélés: Frederic Gros: Gros: A séta filozófiája 9. hét: ISBN Galéria látogatása - Az ISBN egy kortárs művészeti könyvesbolt és galéria. Az ISBN - könyvek+galéria legfontosabb küldetése a hazai és regionális, magyar és idegen nyelvű, új és használt kortárs művészeti kiadványok, kiállítási katalógusok, zine-ek, művészkönyvek, fotókönyvek és elméleti kiadványok feltérképezése, gyűjtése, kiállítása és forgalmazása. - Művészet a polgári terekben - Fedezze fel Budapest különböző polgári tereit és azok művészeti megnyilvánulásait. 10. hét: Művészeti csoportok és kreatív közösségek, közösségi művészet és közösségi projektek. - Látogatás a Lehetőségek Tere (Lehetőségek Tere), egy nem formális tanulási és kulturális program, a kreativitás és az elmélkedés otthona, kiállítások és különböző tevékenységek (https://lehetosegektere.hu/en/). - Készítsen dokumentumfilmet a tapasztalatairól. - Vegyen részt egy helyi közösségi művészeti műhelyben. - Fedezze fel a művészek és a közösségek közötti együttműködést. 11. hét: Látogatás egy művészstúdióban, konkrét kézműves műhelyben. 12. hét: Kreatív projektek bemutatása - Az egyéni és csoportos kreatív projektek visszajelzése és megvitatása. 13. hét: Kreatív projektek bemutatása - A pop-up kiállítás logisztikájának megtervezése. 14. hét: Pop-up kiállítások építése és megnyitása |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.