Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak MA
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A félév végére a hallgatók: ● megértik a kreatív termékek néhány társadalmi és személyes dimenzióját; ● megértik, hogy a cselekvési módszerek hogyan bővíthetik és mélyíthetik el egy téma feltárását; ● megtanulják, hogy a kreatív termékek különböző dimenzióinak vizsgálata hogyan vezethet egy probléma árnyaltabb értelmezéséhez; ● felkészülnek néhány cselekvési módszer használatára.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A társadalomtudományi diszciplináris területek összefüggéseinek ismerete, bevonása.
- A kommunikációs jelenségek tanulmányozásához szükséges társadalomtudományi fogalomkészlet ismerete
- Társadalmi intézmények (jog, nyelv, vallás stb.) ismerete
Képesség
- Felkészült irányítói feladatok ellátására
- Új ismeretek elsajátításának ismerete
- Argumentációs és racionális vitában részvétel képessége
Attitűd
- A saját kultúra (magyar és európai kultúra) sokszínűségének elfogadása és képviselete
- Társadalmi érzékenység, szolidaritás
- A demokratikus és jogállami normák elfogadása
Önállóság és felelősség
- Kritikus önértékelés és önfejlesztés
- Önállóság
- Konstruktivitás és asszertivitás intézményi működés keretében
Oktatásmódszertan
Szociodráma-szakirodlaom feldolgozása, szociodráma-gyakorlatok
Tanulástámogató anyagok
- Barna, E., Blaskó, Á., & Horváth, M. (2024). Managed Hearts: Emotional Labor and Structural Change in the Work of Young Female Music Managers in Hungary. Popular Music and Society, 1-21.
- Blaskó, Á. (2024). Action research with sociodrama in a healthcare institution. Action Research, 14767503241258875.
- Blaskó, Á., Durst, M., Fóti, O., Galgóczi., Horváth, K., Kocsi, A., Pados, E., (2024) The Process of Sociodrama. Pszichodráma. A Magyar Pszichodráma Eygesület folyóirata. (1215-2722 ): Special Issue pp 1-66 Paper ISSN 12152722. (2024)
- Lennie, S. J., Sutton, A., & Crozier, S. (2021). Psychodrama and emotional labour in the police: A mutually beneficial methodology for researchers and participants. Methods in Psychology, 5, 100066.
- Moreno, J. L. (1943) Sociometry and the Cultural Order. Sociometry, Vol.6, No. 3, pp. 299. excerpt.
Általános szabályok
Kötelező részvétel, max. 3 hiányzás
Teljesítményértékelési módszerek
órai munka, gyakorlati feladatok és badott dolgozatok értékelése
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- aktivitás: 10
- szociodráma-foglalkozás vezetése: 30
- dolgozatok és munkanapló: 60
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Részvétel
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 97-100 |
Jeles | 90-96 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-79 |
Elégséges | 60-69 |
Elégtelen | 0-59 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
órai munka | 26 |
csoportvezetés | 2 |
írtásbeli feladatok | 32 |
összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.06.02-án. Érvényes 2025.06.02-tól.
A félévben sorra vett témák
A kurzus bevezeti a hallgatókat a különböző kreatív termékek társadalmi, csoportos és személyes dimenzióinak akciómódszerekkel történő feltárásába. Új eszközt nyújt az ilyen jelenségek megértésének kiszélesítéséhez és elmélyítéséhez.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Bevezetés az akciómódszerekbe öntapasztalattal I. - Kreativitás, improvizáció és a másik nézőpontjának megértése |
2. | Bevezetés az akciómódszerekbe öntapasztalattal II. - A csoport közös problémájának megértése szociodrámán keresztül |
3. | Az előző szociodráma foglalkozás tanulságainak elemzése |
4. | A diákok kreatív projektjükkel kapcsolatos témáinak feldolgozása |
5. | A diákok kreatív projektjükkel kapcsolatos témáinak feldolgozása |
6. | A diákok kreatív projektjükkel kapcsolatos témáinak feldolgozása |
7. | Egy probléma kibővítése - A szociális atom technikájának megértése |
8. | A szociális atom technikájának gyakorlása |
9. | Egy nézőpont kognitív és érzelmi aspektusai - A megkettőzés technikájának megértése |
10. | A megkettőzés technikájának gyakorlása |
11. | Az akciómódszerek alkalmazása az akadémiai tanulásban |
12. | Reflexió az akciómódszerekről: Miért és mikor használjuk őket |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.