Versions
Department of Technical Education
Programme: Szabadon választható tárgyak
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 0
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- A hallgató ismeri a családos életforma sajátosságait,
- szakirodalmi források alapján ismeri a párválasztás szempontjait,
- ismeri az egészség- és környezettudatos termékenységszabályozás alapjait,
- ismeri a pedagógiai szakirodalomban fellelhető, nevelésorientált családmodell-rendszert,
- valamint kutatási eredmények alapján ismeri a családi háttér és az iskolai, munkahelyi teljesítmény összefüggéseit.
Ability
- Képes mozgósítani és konstruktívan továbbfejleszteni a témára vonatkozó előzetes tudását,
- képes okságok feltárására a tanulás és az életvilág között,
- képes értelmezni a tanulás szerepét az életvitel alakításában,
- képes saját párválasztási szempontrendszer kidolgozására,
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- csoportos feladatvégzés esetén határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az interdiszciplináris kutatások új eredményei iránt,
- törekszik a pontos és hibamentes feladatmegoldásra.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
- A családtervezés kérdésében felelősségteljesen átgondolt álláspontot alakít ki.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Bábosik István: Neveléselmélet. Osiris Kiadó, Budapest, 2004.
- Feketéné Szakos Éva: A felnőttek tanulása és oktatása – új felfogásban. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2002 / 2010.
- Feketéné Szakos Éva:
- Feketéné Szakos Éva: Szexuális nevelés és természetes családtervezés. EGÉSZSÉGNEVELÉS 36:(3) pp. 118-121. (1995)
- Feketéné Szakos Éva: Egy Socrates Grundtvig menedzserképző program az egészségnevelésben. FELNŐTTKÉPZÉSI SZEMLE 2:(1) pp. 15-19. (2008)
- Feketéné Szakos Éva (2017): A felnőttkori tanulás és képzés hatásai az egészségre – kutatási eredmények és a GRALE 3 jelentés tükrében. In: Fodorné Tóth Krisztina (szerk.): Felsőoktatás, életen át tartó tanulás és az ENSZ fenntartható fejlesztési célok megvalósítása - Higher Education, Lifelong Learning and Implementation of UN Sustainable Development Goals. Tanulmánykötet. „MELLearN - Felsőoktatási Hálózat az Életen át tartó tanulásért” Egyesület, Pécs, 238-246.
- Feketéné Szakos Éva (2018): Az időskori tanulás támogatása IKT eszközökkel. In: Fodorné, Tóth Krisztina (szerk.) A felsőoktatási lifelong learning társadalmi és gazdasági haszna: kutatás – fejlesztés – innováció : SOCIAL AND ECONOMIC BENEFITS OF UNIVERSITY LIFELONG LEARNING: RESEARCH – DEVELOPMENT AND INNOVATION, Debrecen, Magyarország : MELLearN Felsőoktatási Hálózat az életen át tartó tanulásért Egyesület, (2018) pp. 204-216. , 13 p.
- Frank-Hermann, P. et. al. (2015): Natürliche Familienplanung – aktueller Stand. In: Der Gynäkologe, 48 (9), 657-666. p.
- Fromm, E. (2012): A szeretet művészete. Háttér Kiadó, Bp.
- Fűzi Beatrix (2015): Neveléstan. (tankonyvtar.hu)
- Frank-Hermann, P. és Strovitzki, T. (2016): Konzeptionsoptimierung durch Zyklusbeobachtung. In: Gynäkologische Endokrinologie, 14(2) April 2016, 87-99. p.
- Kispálné Horváth Mária (2015): A felnőttkori tanulás hatása a komfortérzésre. PhD disszertáció, Kézirat, Budapest, ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola.
- Kopp Mária és Skrabski Árpád (2008): Kik boldogok a mai magyar társadalomban? In: Kopp Mária (szerk.): Magyar lelkiállapot 2008. Budapest, Semmelweis Kiadó.
- Malteser Arbeitsgruppe NFP (2019): Natural and safe. The Handbook. The workbook. CycleForth LLC
- Nádasi Mária: Társadalom – család - iskola In: CS.F.-né Nemes Márta (szerk.): Hagyományok és értékek az ezredforduló pedagógiájában, Családpedagógiai Egyesület. Budapest. 1998.
- Pálhegyi Ferenc: Pedagógiai kalauz. Útmutató a családorientált pedagógiai gondolkodáshoz. Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai és Tanárképző Főiskola Bp. 1996.
- www.egeszseg.hu
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése beadandó házi feladat (írásbeli részteljesítmény-értékelés), és a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény-értékelés) alapján történik.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a tantárgy tudás-, képesség-, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja, beadandó házi feladat formájában. A kiadott témákkal kapcsolatos tanulmány megírásával, vagy digitális média-formában való feldolgozásával kerül sor a részteljesítmény-értékelésre. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás-, képesség-, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel az órákon; az értékelési elveket a tantárgyfelelős határozza meg.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 50%
- félévközi eredmények beszámítása: 50%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
Az aláírás megszerzésének feltétele a TVSz szerint az órákon való aktív részvétel.
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 90 |
Very good | 86-90 |
Good | 74–86 |
Satisfactory | 62–74 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető. 2) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható vagy javítható. Javítás esetén a korábbi és az új eredmény közül a későbbit vesszük figyelembe.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
28 | |
8 | |
20 | |
56 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
Topics of lectures |
---|
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|