Programme: Senior Manager in Public Education programme from 2016/17/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri az értekezletek típusait, fajtáit és rendeltetésüket
- Ismeri az értekezletek előkészítésének folyamatát, a felkészülést, a levezetést, az utómunkákat.
- Ismeri az értekezlet időkeretének problémáit
- Ismeri hatékony értekezlet jellemzőit.
Skills
- Képes egy kutatási folyamat lépéseinek értelmezésére.
- Képes megfelelően kezelni statisztikai módszereket.
- Képes a kutatás során feltárt eredményeket értelmezni, következtetéseket levonni, eredményeket publikálni.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Bobbi Linkemer: A jó értekezlet titka, Park Kiadó, 1989.
- Milo O. Frank: Értekezlet, megbeszélés röviden és eredményesen, Bagolyvár Könyvkiadó, 1998
- William Ury: Tárgyalás nehéz emberekkel, Bagolyvár Kiadó, 1993.
- Roger Dawson: Nyerő tárgyalási taktikák, Bagolyvár, 1999.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés A tréningfoglalkozásokon való 100 %-os részvétel. Aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. Egy 4-5 oldala házi dolgozat leadása B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- házi feladat elkészítés: 100%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87-100 |
Good | 75-80 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
5 | |
10 | |
10 | |
25 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Az értekezlet fogalma, típusai, fajtái és rendeltetése. |
2. | Az értekezletek szervezési folyamata. Előkészítés, felkészülés, levezetés, utómunkák. |
3. | Az értekezletek időkeretének és struktúrájának kialakítása. |
4. | A hatékony értekezlet ismérvei, az eredményes értekezlet lépései. Pozitív és negatív minták. |
5. | Értekezletvezetési stratégiák. |
6. | Az értekezlet levezetője, értekezleti szerepek. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|