Versions
Department of Technical Education
Programme: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a támogató légkör hatását a szervezet hatékonyságára
- Ismeri a kapcsolatkezelés technikáit a szervezet és az egyének együttműködésében
- Ismeri a versengő és együttműködő helyzetek kezelését/alakítását
- Ismeri a munkatársi kiégés megelőzésének módszereit.
Ability
- Képes önreflexióra
- Képes a vezetői szerep tudatosítására.
- Képes konfliktuskezelésre.
- Képe a másokra történő odafigyelésre.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Klein Balázs, Klein Sándor (2012). A szervezet lelke. SHL Könyvek, Edge 2000 Kft, Budapest
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): a konzultáción való 100 %-os aktív részvelte,a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. Egy házi dolgozat beadása, amely egy köznevelési intézményben megjelenő konfliktus vezetői kezelését mutatja be. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- házi feladat elkészítése: 100%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 5 |
Correction and retake
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
5 | |
10 | |
10 | |
25 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | szervezeti kultúra és támogató légkör a szervezetben, a szervezet és az egyének együttműködése |
2. | kapcsolatkezelés |
3. | konfliktusos helyezetek kezelése, attitűd- és nézetbeli különbségek, véleményegyeztetés |
4. | tudatos vezetői támogatás |
5. | motiválás, elkötelezettség kiváltása |
6. | együttműködő és versengő helyzetek kezelése |
7. | a munkatársi kiégés megelőzése |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|