Szak: Építőmérnöki előkészítő képzés angol nyelven
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: General Course in Architecture
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Előkészítő képzés (angol nyelven)
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy elegendő nyelvi kompetenciával lássa el a tanulókat, hogy lehetőségük legyen fejleszteni álta-lános és a tanulmányaikhoz kapcsolódó angol nyelvtudásukat. A tanulók a kurzus végére a B2+ szintre jutnak el, miközben a tanulmányokhoz kapcsolódó és szakmai angol nyelvtudásukra is fókuszálnak, hogy stabil alapokkal rendelkezzenek tanulmányaik során elvégzendő kötelességeikhez
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Általános nyelvtani szerkezetekkel tisztában van
- Ismeri az egyetemi tanulmányokhoz szükséges alapvető szókincset, szócsaládokat
- Ismeri tanulmányi területéhez kapcsolódó alapvető szókincset
- Ismeri és megérti a tudományos cikkek szerkezetét, tartalmát
- Ismer alapvető tanulási stratégiákat, feladatok lebontását kisebb lépésekre, célok kitűzését, időbeosztási technikákat
Képesség
- Megérti az összetettebb konkrét vagy elvont témájú szövegek fő gondolatmenetét, beleértve a szakterüle-tének megfelelő szakmai beszélgetéseket is.
- Folyamatos és természetes módon olyan szintű normális interakciót tud folytatni anyanyelvű beszélővel, hogy az egyik félnek sem megterhelő.
- Világos, részletes szöveget tud alkotni különböző témák széles körében, és ki tudja fejteni a véleményét egy aktuális témáról úgy, hogy részletezni tudja a különböző lehetőségekből adódó előnyöket és hátrá-nyokat.
Attitűd
- Nyitott a tanulmányaihoz kapcsolódó nyelvhasználat iránt
- Folyamatos fejlődésre törekszik
- Kritikus gondolkodása kialakul
Önállóság és felelősség
- Igénye van az autonóm tanulási stratégiákra
- Ismer egyéni és csoportos tanulási módszereket jobb eredmények eléréséhez
- Fejlődik a készsége arra, hogy önmagát javítsa
- Törekszik a minőségi munka készítésére
Oktatásmódszertan
Az órák csoportmunkát, egyéni prezentációt és csoportos megbeszéléseket alkalmaz munkaformaként. A tanulmá-nyi anyag nyomtatva illetve online érhető el, bizonyos anyagok audio-vizuális formában. A tananyag egy része önál-ló tanulás során sajátítható el.
Tanulástámogató anyagok
- Cotton, D. Falvey, D. & Kent S. (2014). New Language Leader Upper-intermediate. Pearson Longman.
Általános szabályok
Az értékelés magában foglalja a rendszeres jelenlétet (az órák 30%-a kihagyható), az órákon való aktív részvételt, valamint a feladatok és dolgozatok kielégítő szintű elvégzését és beadását.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az értékelés a rendszeres jelenlétet (az órák 30%-a kihagyható), az órákon való aktív részvételt, valamint a feladatok és dolgozatok kielégítő szintű elvégzését és beadását foglalja magában.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 0-100 |
Jeles | 0 |
Jó | 0 |
Közepes | 0 |
Elégséges | 0 |
Elégtelen | 0 |
Javítás és pótlás
A TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
résrészvétel a kontakt tanórákonzvétel | 84 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 20 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 20 |
házi feladat elkészítése | 26 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 20 |
Felkészülés tesztre | 10 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.05.05-én. Érvényes 2025.05.05-től.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.