I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Pre-Engineering 1.
Azonosító
BMEGT60LNGKA01-01
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
6
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
aláírás
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Furka Ildikó Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
furka.ildiko.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol – EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Építőmérnöki előkészítő képzés angol nyelven

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Szak: General Course in Architecture

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Szak: Előkészítő képzés (angol nyelven)

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2025.05.28.) az 580387/26/2025 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2025.05.28.-tól.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy elegendő nyelvi kompetenciával lássa el a tanulókat, hogy lehetőségük legyen fejleszteni álta-lános és a tanulmányaikhoz kapcsolódó angol nyelvtudásukat. A tanulók a kurzus végére a B2+ szintre jutnak el, miközben a tanulmányokhoz kapcsolódó és szakmai angol nyelvtudásukra is fókuszálnak, hogy stabil alapokkal rendelkezzenek tanulmányaik során elvégzendő kötelességeikhez

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Általános nyelvtani szerkezetekkel tisztában van
  2. Ismeri az egyetemi tanulmányokhoz szükséges alapvető szókincset, szócsaládokat
  3. Ismeri tanulmányi területéhez kapcsolódó alapvető szókincset
  4. Ismeri és megérti a tudományos cikkek szerkezetét, tartalmát
  5. Ismer alapvető tanulási stratégiákat, feladatok lebontását kisebb lépésekre, célok kitűzését, időbeosztási technikákat
Képesség
  1. Megérti az összetettebb konkrét vagy elvont témájú szövegek fő gondolatmenetét, beleértve a szakterüle-tének megfelelő szakmai beszélgetéseket is.
  2. Folyamatos és természetes módon olyan szintű normális interakciót tud folytatni anyanyelvű beszélővel, hogy az egyik félnek sem megterhelő.
  3. Világos, részletes szöveget tud alkotni különböző témák széles körében, és ki tudja fejteni a véleményét egy aktuális témáról úgy, hogy részletezni tudja a különböző lehetőségekből adódó előnyöket és hátrá-nyokat.
Attitűd
  1. Nyitott a tanulmányaihoz kapcsolódó nyelvhasználat iránt
  2. Folyamatos fejlődésre törekszik
  3. Kritikus gondolkodása kialakul
Önállóság és felelősség
  1. Igénye van az autonóm tanulási stratégiákra
  2. Ismer egyéni és csoportos tanulási módszereket jobb eredmények eléréséhez
  3. Fejlődik a készsége arra, hogy önmagát javítsa
  4. Törekszik a minőségi munka készítésére

Oktatásmódszertan

Az órák csoportmunkát, egyéni prezentációt és csoportos megbeszéléseket alkalmaz munkaformaként. A tanulmá-nyi anyag nyomtatva illetve online érhető el, bizonyos anyagok audio-vizuális formában. A tananyag egy része önál-ló tanulás során sajátítható el.

Tanulástámogató anyagok

  • Cotton, D. Falvey, D. & Kent S. (2014). New Language Leader Upper-intermediate. Pearson Longman.

Általános szabályok

Az értékelés magában foglalja a rendszeres jelenlétet (az órák 30%-a kihagyható), az órákon való aktív részvételt, valamint a feladatok és dolgozatok kielégítő szintű elvégzését és beadását.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az értékelés a rendszeres jelenlétet (az órák 30%-a kihagyható), az órákon való aktív részvételt, valamint a feladatok és dolgozatok kielégítő szintű elvégzését és beadását foglalja magában.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 0-100
Jeles 0
0
Közepes 0
Elégséges 0
Elégtelen 0

Javítás és pótlás

A TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
résrészvétel a kontakt tanórákonzvétel 84
félévközi készülés a gyakorlatokra 20
felkészülés a teljesítményértékelésekre 20
házi feladat elkészítése 26
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 20
Felkészülés tesztre 10

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.05.05-én. Érvényes 2025.05.05-től.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.