I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English Around the World C1
Azonosító
BMEGT60LNGA604-01
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Palmer, Nicholas Arnold
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
palmer.nicholas.arnold@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol (magyar közvetítő nyelvvel) – EN (along with Hungarian as mediation language)
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
C1 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to C1 level
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2025.05.28.) az 580387/26/2025 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2025.05.28.-tól.

Célkitűzések

A tantárgy célja C1 szinten lévő hallgatók nyelvi fejlesztése, elsősorban a szóbeli kommunikáció fejlesztésére koncentrálva. Kiemelt cél, hogy a hallgatók bővíteni tudják a szókincsüket, komplexebb nyelvi szerkezeteket használjanak, fejlesszék a kiejtésüket és a beszédtempójukat.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató rendelkezik az általánosabb, világmérető nagy témák megvitatásához szükséges szókinccsel.
Képesség
  1. Írott vagy hallott anyagokból ki tudja szűrni egy probléma lényegét, a különböző megoldások mellett és ellen szóló érveket.
  2. Képes folyékonyan beszélni általánosabb műszaki/technikai problémákról, pl. klímaváltozás, energiaprob-lémák.
  3. Szakmai vitában ki tudja fejteni a véleményét, tud érvelni, mások érvei reagálni, javaslatokat tenni.
  4. Képes prezentálni egy adott probléma megoldását.
Attitűd
  1. Törekszik a problémamegoldási képessége fejlesztésére és az övétől eltérő álláspontok megértésre.
Önállóság és felelősség
  1. A hallgató felelősséget vállal a nyelvtudása javításért, és rendelkezik a nyelvtudása fejlesztéséhez szükséges stratégiákkal.

Oktatásmódszertan

Sok csoportmunkát alkalmazunk, ennek során lehetőség nyílik szakmai vitára, problémamegoldásokra, együttmű-ködésekre.

Tanulástámogató anyagok

  • Aktuális célnyelvi anyagok: újságcikkek, videók, ezekre épülő feladatok. - Topical materials in the target language: newspaper articles, videos and tasks built on them.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

Mivel a fő cél a szóbeli kommunikáció fejlesztése, ezért elsősorban az órán elvégzendő feladatok (vita, prezentáció) vagy beadandó szövegek.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • órán elvégzendő feladatok, beadandó szövegek.: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 89 - 94
76 - 88
Közepes 63 - 75
Elégséges 50 - 62
Elégtelen 0 - 49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14
Összesen 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.05.05-én. Érvényes 2025.05.05-től.

A félévben sorra vett témák

Aktualitások a következő technikai/műszaki tématerületeken: klímaváltozás, energiaproblémák, technikai fejlődés.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.