Versions
Department of Technical Education
Programme: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a szervezeti folyamatok alakításának módszereit
- Ismeri a kollégákkal való kapcsolattartás módszereit
- Ismeri a vezetői visszajelzés főbb elemeit
- Ismeri a szervezeti folyamatok támogatását szolgáló eszközöket
Ability
- Képes az elmélet és a saját élményű gyakorlatból a szervezet fejlesztésére
- Képes a szervezeti fejlesztések kiinduló elemzésére
- Képes a vezetői visszajelzéseket a személyes támogatás szolgáló eszközként használni.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Emberi erőforrásmenedzsment a közszolgálatban. Módszertani kézikönyv. (Szerk.: Karoliny Mártonné - Lévai Zoltán – Poór József) Szokratesz, 2005.
- Mészáros Aranka: Kommunikáció és konfliktusok kezelése a munkahelyeken ELTE Eötvös Kiadó, 2007.
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott A konzultációkon való 80 %-os részvétel. Az elmélet és a gyakorlat integrációját elemző esettanulmány, mely a hallgató tapasztalataira épülve a vezetői visszajelzés konkrét folyamatát írja le.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) nincs
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- 1. részteljesítmény értékelés (1. házi feladat): 100%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
érdemjegy megállapítás
Grading
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
7 | |
14 | |
10 | |
31 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A vezetői tevékenységek rendszere |
2. | A megfigyelés és értékelés |
3. | A visszacsatolás funkciója és formái a vezetői munkában |
4. | A visszacsatolás műfaji sajátosságai, delegálás és beszámoltatás |
5. | Az értékelés és önértékelés - reflexiók |
6. | Mikor van szükség coachra? |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Dr. Benedek András | professor emeritus | benedek.andras@gtk.bme.hu |