Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
VEZETŐI VISSZAJELZÉS ÉS ÉRTÉKELÉS SZEREPE I.
Azonosító
BMEGT51S351
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
7
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Molnár György
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
molnar.gyorgy@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyva 2017 előtt, következő felülvizsgálat: 2021. szeptember

Célkitűzések

A közoktatási vezetők saját élményű gyakorlatra és tapasztalatra épülő fejlesztési beállítódásának konkrét helyzetekből, esetekből kiinduló elemzése, kialakítva a Cselekedni – Megtapasztalni – Észlelni – Megérteni – Megoldást találni – Cselekedni folyamat alkalmazását saját vezetői munkájukban, kollégáikkal való kapcsolatok kezelésében. A vezetői visszajelzés főbb elemeinek megismerése és ezek személyes és szakmai változási folyamatok támogatását szolgáló eszközként történő alkalmazása.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a szervezeti folyamatok alakításának módszereit
  2. Ismeri a kollégákkal való kapcsolattartás módszereit
  3. Ismeri a vezetői visszajelzés főbb elemeit
  4. Ismeri a szervezeti folyamatok támogatását szolgáló eszközöket
Képesség
  1. Képes az elmélet és a saját élményű gyakorlatból a szervezet fejlesztésére
  2. Képes a szervezeti fejlesztések kiinduló elemzésére
  3. Képes a vezetői visszajelzéseket a személyes támogatás szolgáló eszközként használni.
Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  2. Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
  3. Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
  1. Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
  2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  3. Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.

Oktatásmódszertan

Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Emberi erőforrásmenedzsment a közszolgálatban. Módszertani kézikönyv. (Szerk.: Karoliny Mártonné - Lévai Zoltán – Poór József) Szokratesz, 2005.
  • Mészáros Aranka: Kommunikáció és konfliktusok kezelése a munkahelyeken ELTE Eötvös Kiadó, 2007.

Általános szabályok

A 3.2. pontban megfogalmazott A konzultációkon való 80 %-os részvétel. Az elmélet és a gyakorlat integrációját elemző esettanulmány, mely a hallgató tapasztalataira épülve a vezetői visszajelzés konkrét folyamatát írja le.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) nincs

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 1. részteljesítmény értékelés (1. házi feladat): 100%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

érdemjegy megállapítás

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles 87-100
75-87
Közepes 62-75
Elégséges 50-62
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon
házi feladat elkészítése
egyéb felkészülés
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti

A félévben sorra vett témák

A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. A vezetői tevékenységek rendszere
2. A megfigyelés és értékelés
3. A visszacsatolás funkciója és formái a vezetői munkában
4. A visszacsatolás műfaji sajátosságai, delegálás és beszámoltatás
5. Az értékelés és önértékelés - reflexiók
6. Mikor van szükség coachra?

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Benedek András professor emeritus benedek.andras@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.