Szak: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 4
Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tantárgy célja: A tantárgy célja: a humán erőforrás fejlesztés funkciójának, közoktatásban alkalmazható mód-szereinek megismertetése, a közoktatás rendszerében adott karrier-utak feltárása, karrierterv készítés megismerése.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- HR és személyzetfejlesztés kapcsolatrendszerének ismerete a személyzetfejlesztés értelmezése, a fejlesztés különböző módszereinek megismerése
- karrier értelmezése, karrier típusok megismerése, karrierterv készítése HR audit keretrendszerének megismerése
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- dr. Berki Éva - dr. Bosch Márta személyzetfejlesztés, munkaügyi szabályo-zás,teljesítmény-értékelés, minősítési eljárás (BME E-learning tananyag)
- Balázs Éva: A közoktatás, mint humánerőforrás fejlesztési tényező Educatio 2003/4.(535-550)
- Balázs Éva: Területi tervezés, humánerőforrás-fejlesztés a közoktatásban Új Pedagógiai Szemle 2002 április
- Karolinyi Mártonné-Lévai Zoltán-Poór József: Emberi erőforrás menedzsment a közszolgálatban Módszertani Kézikönyv Szókratész Külgazdasági Akadémiai Kiadó Bp. 2005.
- Koncz Katalin:Karriermenedzsment Aula Kiadó Bp.2004.
- Nemeskéri Gyula-Pataki Csilla: A HR gyakorlata Ergofit Kft. Bp. 2007.
- Lévai Zoltán-Bauer János: Személyügyi tevékenység gyakorlata Szókratész Külgazdasági Akadémiai Kiadó Bp. 2002.
Általános szabályok
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 95-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 85-90 |
Közepes | 80-85 |
Elégséges | 50-80 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
felkészülés a teljesítményértékelésre | |
házi feladat elkészítése | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti
A félévben sorra vett témák
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A HR stratégia fogalma, főbb elemei, kiemelten a személyzetfejlesztés. |
2. | A személyzetfejlesztés fogalma, alapkérdései. A személyzetfejlesztési stratégia. |
3. | A személyzetfejlesztési módszerei. Az egyéni karrier-utak tervezése. Karrier lehetőségek. |
4. | Képzés és/vagy fejlesztés értelmezése, lehetőségei. |
5. | A modern HR menedzsment jellegzetességei. HR audit, szervezet- fejlesztés. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt tanszék vezetője hagyja jóvá.