Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Elective
Recommended semester: 4
Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2013/14/Term 1
Subject Role: Elective
Recommended semester: 4
Objectives
Aim: to give students a comprehensive picture of the history and institutional system of Hungarian vocational education. Know the legal environment of vocational training. Have an insight into the theoretical and practical forms of vocational training, the role of chambers. On a practical level, know the framework for the creation of professional programs for the modular system of vocational training, the rules of training and examination.
Academic results
Knowledge
Skills
- systems approach, knowledge of legislation, compliance with the law, adaptability skills
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Dr. Benedek András - Dr. Vartman György: Szakképzés-igazgatás, BME APPI MPT jegyzet, Budapest 2011.
- Dr. Benedek András: Változó szakképzés. A magyar szakképzés szerkezetének változásai a XX. század utolsó negyedében, OKKER, Budapest 2003.
- A szakképző iskolát végzettek iránti kereslet és kínálat várható alakulása - 2009., MKIK GV1,2010.
- Liskó, I. (2008): Szakképzés és lemorzsolódás. In: Fazekas, K.; Köllő, J.; Varga, J. (eds.): Zöld Könyv a magyar közoktatás megújításáért 2008. Bu¬dapest: Ecostat, pp. 95-119.
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 95-100 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
5 | |
85 | |
90 | |
180 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A szakképzés-politika fő törekvései és az elmúlt időszak jelentős fejlesztései. |
2. | Az Országos Képzési Jegyzék. |
3. | A Térségi Integrált Szakképző Központok. |
4. | A válság hatása a szakképzésre. Új prioritások a szakképzésben. A szakképzésről szóló törvény. Az új típusú szakmai és vizsga követelmények jellemzői. |
5. | A jogszabályi és intézményi keretek. |
6. | A szakmai alapképzés intézményi keretei. |
7. | Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács. |
8. | A kamarák szerepe a szakképzésben. |
9. | A szakmai továbbképzés intézményi kerete. |
10. | A tanulást, pályaválasztást és foglalkoztatást segítő tájékoztató és tanácsadó szolgáltatások. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|