Szak: Munka és szervezet szakpszichológus
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A terepgyakorlat célja, hogy a hallgatók tapasztalatokat szerezzenek a munka és szervezetpszichológusi feladatokról, megismerjenek alaposan egy adott szakterületet (emberi erőforrás fejlesztés, szervezetfejlesztési tanácsadás, közlekedés pszichológia, fegyveres testületek) a megszerzett elméleti ismeretek gyakorlati alkalmazásával munka és szervezetpszichológusi feladatokat lássanak el, problémákat oldjanak meg, ezáltal fejlesztve az önálló munkavégzéshez szükséges kompetenciákat. A terepgyakorlat során gyakorlati oktató mellett önálló szakmai munkát végeznek, bekapcsolódva a gyakorlati oktató valós projektmunkájába.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- 1. Ismeri a munka- és szervezetpszichológia alkalmazott területeit.
- 2. Ismeri a munka- és szervezetpszichológia alkalmazott módszereit.
- 3. Ismeri a különböző munkahelyi, szervezeti folyamatok, tipikus jelenségek és problémák pszichológiai magyarázó fogalmait, modelljeit.
Képesség
- 1. Képes önálló terepmunka megtervezésére és kivitelezésére.
- 2. Képes önálló, szakmai feladatokat ellátni.
- 3. Képes egy adott munkahelyi, szervezeti eset feldolgozására és annak írásos dokumentálására.
Attitűd
- 1. Nyitott a szakterület szakmai ismereteinek elsajátítására, megismerésére és hiteles közvetítésére,
- 2. Törekszik a pszichológiai tudását a gyakorlatba integrálni.
- 3. Tudatosan tervez és épít szakmai kapcsolatokat.
- 4. Törekszik arra, hogy a megszerzett ismereteket és az elsajátított készségeket magabiztosan és hatékonyan alkalmazza mások fejlődése, fejlesztése érdekében.
- 5. Készségesen együttműködik a társszakmák képviselőivel.
- 6. Hitelesen és etikusan képviseli és műveli az elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteit.
Önállóság és felelősség
- 1. Konstruktívan és megoldásközpontúan gondolkodik az elsajátított pszichológiai ismeretek, eszközök és gyakorlatok felhasználásával,
- 2. a tanult ismeretek alkalmazásával képes különböző tartalmú munkahelyi/szervezeti programok megtervezésére, kialakítására és lebonyolítására,
- 3. gondolkodásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza szervezeti közegre adaptálva,
- 4. képes felelősséget vállalni az általa kialakított programok szakmai tartalmáért,
- 5. együttműködik a társszakmák képviselőivel a különböző feladatok megoldásában, programok tervezésében és kivitelezésében.
Oktatásmódszertan
Csoportos konzultációk, egyéni prezentáció és önállóan készített, írásbeli feladat vezetett, külső gyakorlat tapasztalatairól, megadott szempontok felhasználásával.
Tanulástámogató anyagok
- Nijian, Z. & Richard, D. P. (2016). Field Experience. Transitioning from Student to Professional. United Kingdom: SAGE Publications, Ltd
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy félévközi írásos dolgozat és szóbeli prezentáció alapján.
Teljesítményértékelési módszerek
Konzultációkon való aktív részvétel, házi dolgozat és prezentáció értékelése.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- A szakmai képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség kompetenciák fejlesztése és elmélyítése a szakmai gyakorlati oktatóval a személyes konzultációk során.: 30
- Írásbeli dolgozat, aminek tartalmaznia kell azt a konkrét tevékenységet, amit a hallgató a terepen végzett, ismertetni kell a munkafolyamatot, és annak végeredményét, valamint összegeznie kell, milyen ismereteket és kompetenciákat sajátított el a munkavégzése során. : 40
- Prezentáció, amiben a hallgatónak röviden be kell mutatnia a szakmai munkát, amit végzett, a feladatmegoldás során felmerülő szakmai dilemmáit, a munka során szerzett tapasztalatokat és a munka megvalósításával kapcsolatos fejlesztési javaslatait. Önismerete alapján ki kellene emelnie, milyen kompetenciái fejlődtek a gyakorlat során és hogyan látja, milyen irányban kellene fejleszteni a szakmai karrierjét.: 30
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Konzultációkon való részvétel.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 90-94 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-79 |
Elégséges | 50-69 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
Házi dolgozat pótlása, javítása.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
Terepen végzett gyakorlati munka | 340 |
Konzultáción való részvétel | 80 |
Írásbeli dolgozat | 80 |
Prezentáció | 40 |
összesen | 540 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 11.04-én. Érvényes 2024.11.04-től.
A félévben sorra vett témák
A félév során sorra vett témák az alábbiak.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Egyéni konzultáció a szakmai gyakorlati oktatóval a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munkáról. |
2. | Az önálló, szakmai munkához kapcsolt írásbeli dolgozat és prezentáció elkészítése. |
3. | A szakmai munka bemutatása, prezentálása csoportos konzultáción. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Bóka Ferenc | megbízott oktató | boka.ferenc@centura.hu |
Németh Gergely | megbízott oktató | nemeth.gergely@cova.hu |
Németh Zita | megbízott oktató | neemeth@t-online.hu |
Döbrentey Zsolt | megbízott oktató | dobrentey@gmail.com |
Szilágyi Zoltán | megbízott oktató | zoltan_szilagyi@ibiden.com |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.