Programme: Work and Organizational Psychology
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Objectives
The aim of the field work is for the students to gain experience of the tasks of work and organisational psychologists, to get to know a given field of specialisation (human resource development, organisational development consultancy, public transport psychology, armed forces), to perform work and organisational psychology tasks and solve problems by applying the theoretical knowledge acquired in practice, thereby developing the competences necessary for independent work. During the field work, they work independently under the supervision of a practical trainer, becoming involved in the real project work of the trainer.
Academic results
Knowledge
- 1. Knowledge of the applied areas of work and organisational psychology.
- 2. Knowledge of the applied methods of work and organisational psychology.
- 3. Knowledge of psychological concepts and models of various workplace and organisational processes, typical phenomena and problems
Skills
- 1. Ability to plan and carry out independent fieldwork.
- 2. Ability to perform independent, professional tasks.
- 3. Ability to process and document a specific workplace or organisational case.
Attitude
- 1. Open to learning, understanding and authentically communicating professional knowledge in the field.
- 2. Seeks to integrate his/her knowledge of psychology into practice.
- 3. Consciously plans and builds professional relationships.
- 4. Strives to apply the knowledge and skills acquired confidently and effectively for the development of others.
- 5. Cooperates readily with colleagues from other professions.
- 6. Represent and cultivate acquired theoretical and practical knowledge in a credible and ethical manner.
Independence and responsibility
- 1. Think constructively and solution-oriented using the psychological knowledge, tools and practices acquired.
- 2. Able to plan, develop and implement workplace/organisational programmes with different contents using the knowledge acquired.
- 3. Applies a systems approach in their thinking, adapted to an organisational context.
- 4. Able to take responsibility for the professional content of the programmes he/she develops.
- 5. Cooperates with representatives of other professions in the solution of various tasks, in the design and implementation of programmes.
Teaching methodology
Group consultations, individual presentation and self-designed written assignment about experiences of guided, external practice using given criteria.
Materials supporting learning
- Nijian, Z. & Richard, D. P. (2016). Field Experience. Transitioning from Student to Professional. United Kingdom: SAGE Publications, Ltd
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy félévközi írásos dolgozat és szóbeli prezentáció alapján.
Performance assessment methods
Konzultációkon való aktív részvétel, házi dolgozat és prezentáció értékelése.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- A szakmai képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség kompetenciák fejlesztése és elmélyítése a szakmai gyakorlati oktatóval a személyes konzultációk során.: 30
- Írásbeli dolgozat, aminek tartalmaznia kell azt a konkrét tevékenységet, amit a hallgató a terepen végzett, ismertetni kell a munkafolyamatot, és annak végeredményét, valamint összegeznie kell, milyen ismereteket és kompetenciákat sajátított el a munkavégzése során. : 40
- Prezentáció, amiben a hallgatónak röviden be kell mutatnia a szakmai munkát, amit végzett, a feladatmegoldás során felmerülő szakmai dilemmáit, a munka során szerzett tapasztalatokat és a munka megvalósításával kapcsolatos fejlesztési javaslatait. Önismerete alapján ki kellene emelnie, milyen kompetenciái fejlődtek a gyakorlat során és hogyan látja, milyen irányban kellene fejleszteni a szakmai karrierjét.: 30
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Konzultációkon való részvétel.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 95-100 |
Very good | 90-94 |
Good | 80-89 |
Satisfactory | 70-79 |
Pass | 50-69 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
Házi dolgozat pótlása, javítása.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
Terepen végzett gyakorlati munka | 340 |
Konzultáción való részvétel | 80 |
Írásbeli dolgozat | 80 |
Prezentáció | 40 |
összesen | 540 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 04.11.2024.
Topics covered during the term
A félév során sorra vett témák az alábbiak.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Egyéni konzultáció a szakmai gyakorlati oktatóval a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munkáról. |
2. | Az önálló, szakmai munkához kapcsolt írásbeli dolgozat és prezentáció elkészítése. |
3. | A szakmai munka bemutatása, prezentálása csoportos konzultáción. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Bóka Ferenc | megbízott oktató | boka.ferenc@centura.hu |
Németh Gergely | megbízott oktató | nemeth.gergely@cova.hu |
Németh Zita | megbízott oktató | neemeth@t-online.hu |
Döbrentey Zsolt | megbízott oktató | dobrentey@gmail.com |
Szilágyi Zoltán | megbízott oktató | zoltan_szilagyi@ibiden.com |