Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől TAVASZI kezdés
Tantárgy szerepe:
Ajánlott félév: 2
Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől ŐSZI kezdés
Tantárgy szerepe:
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A tantárgy fő célkitűzése, hogy megismerjük illetve megszerezzük a nemzetközi pénzügyi piacok jelenségeinek vizs-gálatához és megértéséhez szükséges modelleket és képességeket, főként játékelméleti megközelítéssel
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismeri
- a nemzetközi pénzügyek fogalomrendszerét,
- a legfontosabb közgazdasági összefüggéseket és elméleteket,
- a főbb vizsgálati módszereket,
- az alkalmazható főbb stratégiákat
Képesség
- A hallgató képes
- önálló tanulás megtervezésére, megszervezésére és végzésére,
- megérteni és használni a téma jellemző szakirodalmát, forrásait,
- arra, hogy szakterületének megfelelően, szakmailag adekvát módon, szóban és írásban kommunikáljon angolul,
- a gyakorlati problémák felismerésére és megoldására.
Attitűd
- A hallgató
- nyitott a nemzetközi pénzügyek közgazdasági módszertanának megismerésére és elfogadására, hiteles közvetítésére,
- együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
- nyitott a kritikai gondolkodásra.
Önállóság és felelősség
- A hallgató
- nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- képes önállóan gyakorlati feladatokat megoldani.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban
Tanulástámogató anyagok
- Kötelező - Obligatory:
- Az előadások anyaga. / Lecture materials
- W. Kip Viscusi, Joseph E. Harrington, Jr. and David E. M. Sappington: Economics of Regulation and An-titrust, MIT Press, 2018.
- Hans Peters: Game Theory A Multi-Leveled Approach, Springer, 2008.
- Ajánlott - Recommended:
- Tudományos írások, melyek a szemeszter folyamán kerülnek kiajánlásra. / Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése félévközi és félév végi írásbeli teljesítménymérés alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés zárthelyi dolgozat formájában
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Félévközi zárthelyi dolgozat a 7. héten: 50
- Félévközi zárthelyi dolgozat a 14. héten: 50
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 85-94 |
Jó | 75-84 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
a TVSZ szerint
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
Részvétel a kontakt órán | 24 |
Vizsgafelkészülés | 66 |
Összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adott-ságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Bevezetés, avagy miért szükséges az új pénzügyi szolgáltatók szabályozásaEgy deviza leértékelésének taktikai vonatkozásai. Módszertani bevezetőNemzeti monopóliumok helyett uniós oligopol piacokPiaci struktúrák és versenyA bankszektor konszolidációjaKi fizeti a hitelkártyák használatát? A pénzügyi platformok modelljei1. ZHA pénzügyi szolgáltatók szabályozása I.A pénzügyi szolgáltatók szabályozása II.BankrohamokKockázat és bizonytalanságMiért fizessük vissza a szuverén hiteleket?A nemzetközi pénzügyi szervezetek2. ZHPóthét – Pót ZH |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Pénzügyek Tanszék vezetője hagyja jóvá.