Programme: Technical Instructor Bachelor’s Programme from 2017/18/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a magyar szakképzés rendszerét, törvényi szabályozását
- Ismeri a Nemzeti alaptanterv műveltségterületei, fejleszthető kompetenciáit
- Ismeri a duális képzést és jogszabályi hátterét, nemzetközi gyakorlatát
- Ismeri az Ipar 4.0 és a Szakképzés 4.0 alapelveit.
Skills
- Képes pedagógiai gyakorlatába, foglalkozás tervezésébe átültetni a Szakképzés 4.0 alapelveit
- Képes a tanulók pedagógiai programot kidolgozni az OKJ képzésekhez.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Modláné Görgényi Ildikó (2015): Duális képzéssel a munka világában – a duális szakképzés Magyarországon. Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, Budapest.
- Nagy Judit (2017): Az ipar 4.0 fogalma, összetevői és hatása az értékláncra. Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest.
- https://www.nive.hu/
- https://www.oktatas.hu/
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt egy házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance assessment methods
1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- Esszé feladat: 100%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
| % | |
|---|---|
| Excellent | -100 |
| Very good | 87–100 |
| Good | 75–87 |
| Satisfactory | 62–75 |
| Pass | 50–62 |
| Fail | > 50 |
Retake and late completion
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
| Nature of work | Number of sessions per term |
|---|---|
| 16 | |
| 30 | |
| 14 | |
| 60 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
| Lecture topics | |
|---|---|
| 1. | A NAT és az OKJ közötti összefüggések, a köznevelés és szakképzés kapcsolatrendszere |
| 2. | A hazai szakképzés rendszerének áttekintése, a fejlesztési stratégiák főbb törekvései, az intézményi struktúra jellemzői |
| 3. | A műszaki szakoktatói szakképesítés szerint adekvát szakképesítések kerettantervei, a duális szakképzés sajátosságai |
| 4. | Szakképzés 4.0 stratégia, duális szakképzés |
Additional lecturers
| Name | Position | Contact details |
|---|---|---|