Programme: Elective subjects
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Programme: Elective subjects
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Programme: Elective subjects
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Objectives
Academic results
Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Benedek András (2007): Nemzetközi összehasonlító elemzés a szakképzésben Készült a „Nemzetközi összehasonlító elemzés a szakképzési rendszerek állapotáról, működéséről és fejlesztéséről” projekt keretében. Kiadó: Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Budapest, 2007.
- Benedek András (2006): Szakképzés-pedagógia (Szerk.) TYPOTEX Budapest, 2006.
- Benedek András (2003): Változó szakképzés. A magyar szakképzés szerkezetének változásai a XX. század utolsó negyedében. OKKER. 2003. 251 p.
- Galasi Péter – Varga Júlia: Munkaerőpiac és oktatás KTI Füzetek 1. Sorozatszerkesztő Fazekas Károly MTA Közgazdaságtudományi Intézet Budapest, 2005.
- Scharle Ágota (2007): The effect of welfare provision on female labour supplay in Central and Eastern Europe Journal of Comparative Policy Analysis 9 (2), 157-174.
- Szabóné Berki Éva (2006): A kompetencia alapú fejlesztés, képzés közösségi igénye Társadalom és Gazdaság 28 (2), 203-223.
- The Bologna Process UNICE’s position and expectations 15 October 2004
- http://www.oecd.org/searchResult/0,2665,en_2649_201185_1_1_1_1_1,00.html
- Varga Júlia: Munkapiaci trendek Magyarországon 2006 In.: Munkaerőpiaci tükör 2006 Szerk: Fazekas Károly, Cseres-Gergely Zsombor - Schark Ágota MTA Közgazdaságtudományi Intézet Országos Foglalkoztatási Alapítvány Budapest, 2007. 13-29 p
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése (beadandó írásmű és prezentáció), a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény-értékelés), illetve írásbeli részteljesítmény-értékelés alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a 2., vagy 3., vagy 4., vagy 5. témakörből egyéni érdeklődés alapján választott tagország vonatkozásában önálló forrásfeltárással az alábbi projektfeladatok teljesítése: - szakképzési rendszer, kiemelten a közgazdasági/műszaki szakképzési rendszer, - gazdaság és szakképzés közötti kapcsolatrendszer, - uniós oktatási projektekben való részvétel és az elmúlt 5 év fejlesztési eredményeinek bemutatása – 18-20 oldal írásmű (forrásfeldolgozás szabályai szerint) - Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a gyakorlatokon; az egységes értékelési elveket a tantárgyfelelős és a tantárgy előadója együttesen határozza meg. Prezentáció beadása és prezentációja a csoportban.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- 1. részteljesítmény értékelés (házi feladat): 50%
- 2. részteljesítmény-értékelés (aktív és prezentáció): 50%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Az aláírás megszerzésének feltétele az órák látogatása és a félévközi feladatok sikeres teljesítése. 3 hiányzás lehetséges.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 90-100 |
Very good | 86–90 |
Good | 74–86 |
Satisfactory | 62–74 |
Pass | 50–62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
1) Az aktív részvétel, a prezentáció és a beadandó írásmű – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető. 2) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható vagy javítható. Javítás esetén a korábbi és az új eredmény közül a későbbit vesszük figyelembe.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
2 | 14 |
10 | |
12 | |
10 | |
60 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | ömlesztett |
2. | A Nyugat-európai tagországok oktatási keretrendszerei |
3. | Az Észak-európai tagországok oktatási keretrendszerei |
4. | A Közép-európai tagországok oktatási keretrendszerei |
5. | A Dél- és Délkelet-európai tagországok oktatási keretrendszerei |
6. | A gazdaság és oktatás kapcsolatrendszerének megjelenési formái és főbb jellemzői |
7. | A kompetencia alapú fejlesztés, képzés iránti munkaerő-piaci igények, a munkavégzési kompetenciák |
8. | A munkaerő-piac fogalma, főbb jellemző, jelenségei, a szakképzés és foglalkoztatás főbb globális és területi jellemzője |
9. | A munkaerő-piaci kereslet és a képzési kínálat összehangolhatósága, kiemelten a szakképzésben- a hazai szakképzés fejlesztési irányai napjainkban |
10. | Munkaerőpiac és versenyképesség – munkapiaci trendek |
11. | Az oktatásból a munka világába – foglalkoztathatóság, mobilitás |
12. | A versenyképesség európai dimenziói - az egyén versenyképességének lehetőségei |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Nagy Katalin tanársegéd | nagy.k.@eik.bme.hu |