Versions
Department of Technical Education
Programme: Közgazdásztanár (2 féléves) - nem tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (2 féléves) - tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 2 féléves) - nem tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 2 féléves) - tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 2 féléves) - nem tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 2 féléves) - tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (2 féléves) - nem tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (2 féléves) - tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Objectives
– identify and disclose educational materials, auxiliary or support materials with special attention to educational materials and instructional support tools available online, – familiarise students with the main features of the traditional and new learning environments, to carry out curriculum development tasks facilitating practical competences of teachers related to the preparation of digital education materials.
Learning outcomes
Knowledge
- the acquisition of skills to determine the content of vocational training subjects
- acquisition of basic skills facilitating the identification of appropriate strategies for subject-related teaching and learning.
Ability
- thorough knowledge of educational materials and auxiliary or support materials appropriate to the age group of students and the given vocational educational content, professionally justified selection of educational materials and auxiliary or support materials meeting the didactic requirements of the learning and teaching process,
- familiarity with the main features of the traditional and new learning environments,
- acquisition of basic knowledge related to digital content development and the preparation of online educational support tools.
Attitude
Autonomy and responsibility
Methodology of teaching
Presentations, case study discussions, individual projects.
Materials supporting learning
- Ballér Endre, Golnhofer Erzsébet, Falus Iván, Kotschy Beáta, M. Nádasi Mária, Nahalka István, Petriné Feyér Judit, Réthy Endréné, Szivák Judit, Vámos Ágnes: Didaktika Budapest, 2011. Digitális tankönyv (Az oktatás eszközei és tárgyi feltételei c. fejezet)
- https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_519_42498_2/adatok.html
- Dr. Molnár György: Új IKT-tendenciák a nemzetközi és hazai gyakorlatok tükrében, különös tekintettel a tanítás-tanulás folyamatára In Benedek András (szerk.): Digitális Pedagógia 2.0. Budapest: BME GTK ; Typotex Kiadó, 2013. pp. 85-133. (ISBN:978-963-279-807-3)
- Dr. Molnár György: Az információs és kommunikációs technológiák által biztosított innovációs lehetőségek az oktatásban, különös tekintettel az iskolarendszerű képzésekre, In: Dr. Bábosik István
- (szerk.): Az iskola fejlődési tendenciái, ISBN 963-9228-95-8 Lybrum kiadó, Debrecen, 2010. pp. 160-188
- Duchon Jenő: Elektronikus tanulás
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance evaluation methods
1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvénye-sítése-, a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kom-petenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesí-tése-, a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompe-tenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevé-keny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvita-tását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | >90 |
Very good | 80-90 |
Good | 70-80 |
Satisfactory | 60-70 |
Pass | 40-60 |
Fail | < 40 |
Correction and retake
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
12 | |
6 | |
22 | |
30 | |
70 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
Topics of lectures |
---|
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|