Szak: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A képzés célja, hogy az adatvédelem és az információszabadság témakörben olyan ismereteket közvetítsen, amelyek birtokában bármely köznevelési intézményben dolgozó pedagógus biztonsággal kezelheti a gyermekek/tanulók személyes adatait, a közérdekű adatokat, képes lesz az intézményi honlap adatvédelmi felügyeletére, az intézményi adatvédelem szabályozására.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri az Európai Unió adatkezelésre vonatkozó szabályait
- Ismeri az adatkezelésre vonatkozó hazai jogszabályokat és eljárásokat
- Ismeri a jogellenes adatkezelés következményeit, a panaszok kezelésének eljárásrendjét
- Ismeri a köznevelési intézményekre vonatkozó adatkezelési szabályozást
Képesség
- Képes az adatkezelés alapfogalmainak értelmezésére,
- Képes az adatkezelés során felmerült jogsértések kezelésére
- Képes a tanulók, szülők személyes adatainak védelmét biztosítani
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Magyarország Alaptörvénye
- Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
- A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
- Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság: Adatvédelemről gyerekeknek - http://www.naih.hu/adatvedelemr-l-gyerekeknek.html
Általános szabályok
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt három házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 3 darab gyakorló teszt sikeres kitöltése (on-line) . A gyakorló teszt a MOODLE felületen elérhető feladatbankból random kerül a tesztlapra. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) • A MOODLE rendszeren keresztül on-line teszt feladatsor kitöltése, amelynek a kérdései a MOODLE felületen elérhető adatbank feladataiból random kerülnek kiválasztásra.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- három online teszt sikeres kitöltése (minimális pontszám elérése). A teszten elérhető minimális pontszám 15 pontból 8 pont. A minősítésben a 3 sikeres teszt kitöltése 30 %-ban számít be a vizsga eredményébe.: 30
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Az online teszt értékelési pontszámai: 0 - 7 pont = 1 (elégtelen), 8 - 9 pont = 2 (elégséges), 10 - 11 pont = 3 (közepes), 12 - 13 pont = 4 (jó), 14 - 15 pont = 5 (jeles). A vizsga részaránya minősítésben:: 70
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100 |
Jeles | 88-95 |
Jó | 76-87 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
1) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 8 |
vizsgára felkészülés | 32 |
egyéb felkészülés | 140 |
összesen | 180 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 06.03-án. Érvényes 2024.06.03-tól.
A félévben sorra vett témák
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendszere, fogalmak |
2. | A személyes és a különleges (szenzitív) adatok fogalma, az adatkezelési felhatalmazás |
3. | Az adatkezelésre vonatkozó alapvető formai kötelezettségek |
4. | A jogellenes adatkezelés következményei, az adatkezeléssel összefüggő panaszok kezelése |
5. | Az adatkezeléssel összefüggő bűncselekmények és szabálysértések |
6. | A közérdekű és a közérdekből nyilvános adatok kezelése és nyilvánossága |
7. | Adatkezelés a köznevelési intézményekben: tanulók személyes adatainak kezelése, személyes adatok a védelme a tanulók teljesítményének értékelése során, munkavállalók (közalkalmazotti jogviszony, munkaviszony) személyes adatainak védelme, adatvédelmi szabályzat, adatkezelés a KIR rendszerben, az intézményi honlapok adatvédelmi kérdései |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Borosné dr. Kalicz Éva |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.