Programme: Master of Business Administration
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Objectives
The aim of the course is to introduce the students to the tools and methods that can be used to create stable production (service) processes and efficient plant maintenance, based on the foundations acquired within the framework of the subject Quality Management. The aim is to understand the quality management and reliability theory methods and tools in the field of process control and maintenance, and to get to know their correct application. During the discussion of each topic, we present the use of the tools through practical examples and lesson assignments.
Academic results
Knowledge
- Know the commonly used concept of quality reliability, maintenance organization.
- Have an overview of the quality tools that can be used during process control and development.
- Have a confident methodological knowledge of the application of the tools, understands and understands the application and combination possibilities of the learned methodologies.
Skills
- Are able to use learned theories and methods to solve tasks related to business process management, prepare analyses, reports, surveys, perform individual and group work, identify business problems and prepare decisions to solve them, obtain and analyse the necessary information.
- Develop an individual position based on its own analysis and is able to represent it in debate.
Attitude
- Consciously represent the methods by which they work in their own profession and accepts the different methodological peculiarities of other disciplines.
- Have independent problem recognition and solution skills, constructive, cooperative, proactive, critical analysis and suggestion skills in case of group tasks.
Independence and responsibility
- Are suitable for independent work (selection of methodology, technique; organization, planning, management of work; data collection, systematization, analysis, evaluation; general and professional development).
- Take a systematic approach to their thinking.
- Are responsible for their analyzes, conclusions and decisions.
Teaching methodology
Lectures, optional individual and group assignments.
Materials supporting learning
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok
- Kötelező irodalom a tárgyhoz készített jegyzet, a tanuláshoz felhasználandó az előadásokon bemutatott prezentáció.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése írásbeli vizsgával és fakultatív részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel) formájában történik.
Performance assessment methods
A. A szorgalmi időszakban az előadásokon való aktív részvételt az oktatók pluszpontokkal értékelhetik, mely a félév végén hozzáadódik a vizsgán elért eredményhez. A pluszpontokból egy hallgatónál a vizsgán elérhető maximális pontszám legfeljebb 20%-a vehető figyelembe a vizsgajegy megszerzésénél. B. A vizsgaidőszakban írásbeli vizsgán lehet megszerezni a tantárgy kredipontját. A vizsgán esszé jellegű kérdések, rövid kifejtős kérdések, tesztkérdések és számítási feladatok lehetnek. A vizsgadolgozat megírása során – tudományos kalkulátor szintjét nem meghaladó számológépen kívül – segédeszközök nem használhatók. A feladatok megoldásához képletgyűjteményt és táblázatokat biztosítunk.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- aktív részvétel: 100
- összesen: 100
Percentage of exam elements within the rating
- írásbeli vizsga: 100
- aktív részvétel: 20
- összesen: 100
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Az aláírás megszerzésének nincs követelménye.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 92-100 |
Very good | 86–91 |
Good | 74–85 |
Satisfactory | 62–73 |
Pass | 50–61 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
1) Az elégtelen vizsgát a TVSZ szerinti pótvizsga lehetőségek alkalmával lehet pótolni. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 24 |
félévközi készülés az órákra | 24 |
felkészülés a teljesítményértékelésre | 52 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 50 |
összesen | 150 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 06.05.2024.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Bevezetés, minőségmenedzsment módszerek csoportosíthatósága |
2. | Ötletgyűjtő módszerek |
3. | Hibaelemző és egyéb módszerek |
4. | QFD és szolgáltatásminőség-értékelés |
5. | Folyamatmenedzsment módszerek |
6. | Audit (ISO 19011) |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|