Szak: Marketing MSc 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tárgy célja: bemutatni az online és digitális eszközök működésének marketing feladatokhoz köthető alapvető elemeit. A tárgy anyagának a megismerése után a hallgató könnyen el tud igazodni az online világ számos marketing eszköze között; és azok működési mechanizmusát megérti, az eszközök használatát el tudja sajátítani. Az előadások során külön bemutatásra kerül az internet főbb összetevőinek az elmélete: a weboldalak tervezése, a keresőmotorok és a közösségi média működése és rendszere illetve az analitikai megoldások háttere. Az elméleti alapozás mellett a hallgatók megismerik a digitális jelenléttel rendelkező vállalkozások stratégiai és kommunikációs lehetőségeit.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Megérti az online marketing jelentőségét és változásait, különösen a Web fejlődésének kontextusában (Web 1.0-tól a Web 4.0-ig).
- Ismeri az online tartalom csoportosítását és a tartalommarketing jelentőségét a digitális környezetben.
- Tisztában van a digitális stratégia alkotásának alapjaival, beleértve a digitális életút és folyamattervezést.
- Ismeri a marketingkörnyezet online és digitális marketingre ható legfontosabb trendjeit, különösen a technológia változásokat.
- Ismeri az online marketing-mix főbb területeit, mint a hatékony weboldal tervezése, a keresőmotorok világa, keresőoptimalizálás és keresőmarketing, a közösségi média marketing, valamint a digitális termékek tervezését.
Képesség
- Képes digitális stratégiát alkotni és implementálni, beleértve a weboldalak tervezését, mérését és optimalizálását.
- Alkalmazni tudja a keresőoptimalizálás és keresőmarketing alapvető technikáit a vállalat online láthatóságának növelése érdekében.
- Képes hatékony online kampányokat tervezni és végrehajtani a közösségi média és egyéb online platformokon.
- Képes értékelni és alkalmazni a digitális marketing legújabb trendjeit és eszközeit.
- Képes a fogyasztók életútjának különböző pontjaihoz digitális marketing eszközöket kapcsolni.
Attitűd
- Nyitottság az új online marketing technológiák és trendek iránt.
- Etikus hozzáállás az online kommunikáció és marketing gyakorlatokban.
- Elkötelezettség a folyamatos tanulás és fejlődés iránt a gyorsan változó digitális környezetben.
- Proaktív hozzáállás a digitális marketing kihívásainak és lehetőségeinek felismerésében.
Önállóság és felelősség
- Önállóan képes digitális marketing stratégiákat fejleszteni és alkalmazni vállalkozások vagy projektek sikerének előmozdítása érdekében.
- Felelősségteljesen kezeli a vállalat online jelenlétét, tudatosan alakítva annak hírnevét és kapcsolatát a fogyasztókkal.
- Képes kritikusan értékelni és felelősen választani az online marketing eszközök és platformok között.
- Önállóan tud egy agilis vállalkozásban dönteni a digitális marketinget érintő kérdésekről.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok, munkaszervezési technikák
Tanulástámogató anyagok
- Iványi T.: Online marketing, oktatási segédanyag, lecture notes, 2020
- Chaffey, D.: Digital marketing, 7th ed., Pearson, 2019
- Chaffey, D., Smith, PR.: Digital marketing excellence, 5th ed., Routledge, 2017
- Stokes, R.: emarketing, 10th ed., red and yellow, 2019
- Zimmerman, J. – Ng, D.: Social media marketing all-in-one, For Dummies, 2017
- További letölthető oktatási segédletek Material uploaded to the Moodle page of the course
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év végi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés), illetve nem kötelező beadandó feladat alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): opcionálisan néhány fős csapatban beadható feladat, amelynek részleteit a félév elején a tanulmányi rendszerben (Moodle) hirdetjük meg, illetve az első előadáson mutatjuk be. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés A vizsga elemei: Írásbeli teljesítményértékelés: mely az elsajátított online marketing eszközök, stratégiák és elméletek gyakorlati használatára fókuszál. Két részből áll: egy rövidebb teszt illetve egy hosszabb esettanulmány jellegű feladatsorból.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): 100
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- vizsgaidőszakban végzett írásbeli teljesítményértékelés: 100
- Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): 15
- összesen: 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A levelező képzésben az aláírás megszerzésének nincsen feltétele.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100 |
Jeles | 87,5–89,5 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 62–74,5 |
Elégséges | 50–61,5 |
Elégtelen | 0-49,5 |
Javítás és pótlás
1. A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik. 3. Az opcionális házi feladat, mivel az érdemjegy meghatározásánál a 100% feletti részhez tartozik, ezért nem pótolható, nem halasztható, a beadási határidő és a feladat ismertetése a félév elején kerül meghirdetésre.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 24 |
beadandó házi feladat elkészítése | 10 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 60 |
vizsgafelkészülés | 56 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 05.06-án. Érvényes 2024.05.06-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Az online és digitális marketing alapjai, alapfogalmai |
2. | A digitális világ aktuális trendjei |
3. | Az online marketingben használt stratégiai lehetőségek – tartalomtervezés |
4. | Az online tér technológiai működése |
5. | A weboldalak tervezése, UX tervezés, üzemeltetés |
6. | Az analitika és a mérési megoldás az online térben |
7. | A keresőmotorok működése és az ezekre épülő marketingtevékenységek |
8. | SEO és SEM eszközök használata és analitikája |
9. | A közösségi média felépítése, elemei és marketingeszközei |
10. | Videós kommunikáció, helyi vállalkozások, webshopok üzemeltetése és további területspecifikus eszközök áttekintése |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Iványi Tamás | egyetemi adjunktus | ivanyi.tamas@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.