I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
ONLINE MARKETING
Azonosító
BMEGT20ML78
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Iványi Tamás
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
ivanyi.tamas@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Marketing MSc 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2024.05.29.) az 580439/11/2024 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2024.05.29-től.

Célkitűzések

A tárgy célja: bemutatni az online és digitális eszközök működésének marketing feladatokhoz köthető alapvető elemeit. A tárgy anyagának a megismerése után a hallgató könnyen el tud igazodni az online világ számos marketing eszköze között; és azok működési mechanizmusát megérti, az eszközök használatát el tudja sajátítani. Az előadások során külön bemutatásra kerül az internet főbb összetevőinek az elmélete: a weboldalak tervezése, a keresőmotorok és a közösségi média működése és rendszere illetve az analitikai megoldások háttere. Az elméleti alapozás mellett a hallgatók megismerik a digitális jelenléttel rendelkező vállalkozások stratégiai és kommunikációs lehetőségeit.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Megérti az online marketing jelentőségét és változásait, különösen a Web fejlődésének kontextusában (Web 1.0-tól a Web 4.0-ig).
  2. Ismeri az online tartalom csoportosítását és a tartalommarketing jelentőségét a digitális környezetben.
  3. Tisztában van a digitális stratégia alkotásának alapjaival, beleértve a digitális életút és folyamattervezést.
  4. Ismeri a marketingkörnyezet online és digitális marketingre ható legfontosabb trendjeit, különösen a technológia változásokat.
  5. Ismeri az online marketing-mix főbb területeit, mint a hatékony weboldal tervezése, a keresőmotorok világa, keresőoptimalizálás és keresőmarketing, a közösségi média marketing, valamint a digitális termékek tervezését.
Képesség
  1. Képes digitális stratégiát alkotni és implementálni, beleértve a weboldalak tervezését, mérését és optimalizálását.
  2. Alkalmazni tudja a keresőoptimalizálás és keresőmarketing alapvető technikáit a vállalat online láthatóságának növelése érdekében.
  3. Képes hatékony online kampányokat tervezni és végrehajtani a közösségi média és egyéb online platformokon.
  4. Képes értékelni és alkalmazni a digitális marketing legújabb trendjeit és eszközeit.
  5. Képes a fogyasztók életútjának különböző pontjaihoz digitális marketing eszközöket kapcsolni.
Attitűd
  1. Nyitottság az új online marketing technológiák és trendek iránt.
  2. Etikus hozzáállás az online kommunikáció és marketing gyakorlatokban.
  3. Elkötelezettség a folyamatos tanulás és fejlődés iránt a gyorsan változó digitális környezetben.
  4. Proaktív hozzáállás a digitális marketing kihívásainak és lehetőségeinek felismerésében.
Önállóság és felelősség
  1. Önállóan képes digitális marketing stratégiákat fejleszteni és alkalmazni vállalkozások vagy projektek sikerének előmozdítása érdekében.
  2. Felelősségteljesen kezeli a vállalat online jelenlétét, tudatosan alakítva annak hírnevét és kapcsolatát a fogyasztókkal.
  3. Képes kritikusan értékelni és felelősen választani az online marketing eszközök és platformok között.
  4. Önállóan tud egy agilis vállalkozásban dönteni a digitális marketinget érintő kérdésekről.

Oktatásmódszertan

Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok, munkaszervezési technikák

Tanulástámogató anyagok

  • Iványi T.: Online marketing, oktatási segédanyag, lecture notes, 2020
  • Chaffey, D.: Digital marketing, 7th ed., Pearson, 2019
  • Chaffey, D., Smith, PR.: Digital marketing excellence, 5th ed., Routledge, 2017
  • Stokes, R.: emarketing, 10th ed., red and yellow, 2019
  • Zimmerman, J. – Ng, D.: Social media marketing all-in-one, For Dummies, 2017
  • További letölthető oktatási segédletek Material uploaded to the Moodle page of the course

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év végi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés), illetve nem kötelező beadandó feladat alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): opcionálisan néhány fős csapatban beadható feladat, amelynek részleteit a félév elején a tanulmányi rendszerben (Moodle) hirdetjük meg, illetve az első előadáson mutatjuk be. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés A vizsga elemei: Írásbeli teljesítményértékelés: mely az elsajátított online marketing eszközök, stratégiák és elméletek gyakorlati használatára fókuszál. Két részből áll: egy rövidebb teszt illetve egy hosszabb esettanulmány jellegű feladatsorból.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): 100
  • összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • vizsgaidőszakban végzett írásbeli teljesítményértékelés: 100
  • Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): 15
  • összesen: 100

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

A levelező képzésben az aláírás megszerzésének nincsen feltétele.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 90-100
Jeles 87,5–89,5
75–87
Közepes 62–74,5
Elégséges 50–61,5
Elégtelen 0-49,5

Javítás és pótlás

1. A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik. 3. Az opcionális házi feladat, mivel az érdemjegy meghatározásánál a 100% feletti részhez tartozik, ezért nem pótolható, nem halasztható, a beadási határidő és a feladat ismertetése a félév elején kerül meghirdetésre.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 24
beadandó házi feladat elkészítése 10
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 60
vizsgafelkészülés 56
összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 05.06-án. Érvényes 2024.05.06-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Az online és digitális marketing alapjai, alapfogalmai
2. A digitális világ aktuális trendjei
3. Az online marketingben használt stratégiai lehetőségek – tartalomtervezés
4. Az online tér technológiai működése
5. A weboldalak tervezése, UX tervezés, üzemeltetés
6. Az analitika és a mérési megoldás az online térben
7. A keresőmotorok működése és az ezekre épülő marketingtevékenységek
8. SEO és SEM eszközök használata és analitikája
9. A közösségi média felépítése, elemei és marketingeszközei
10. Videós kommunikáció, helyi vállalkozások, webshopok üzemeltetése és további területspecifikus eszközök áttekintése

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Iványi Tamás egyetemi adjunktus ivanyi.tamas@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.