Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Objectives
The aim of the course: students should get acquainted with the methods of pedagogical measurement and evalu-ation, their developmental role, the areas of measurement evaluation, with special regard to the examination system of public education.
Learning outcomes
Knowledge
Ability
- The student is able to compile evaluation and feedback systems related to his / her own activities using measurement and evaluation methods.
- Able to adequately apply the methods in the educational process and use them in the development of the learner.
Attitude
Autonomy and responsibility
Methodology of teaching
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Golnhofer Erzsébet: A pedagógiai értékelés, In: Didaktika. (Szerk.): Falus Iván Nemzeti Tankönyvkiadó, Buda-pest 1998.
- Szüdi János: Az ellenőrzés rendszere a közoktatásban. Új Pedagógiai Szemle, 2008.augusztus-szeptember
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- : 20%
- : 60%
- : 20%
- : 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 95 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
12 | |
78 | |
90 | |
180 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | Az értékelés fogalmának kialakulása. , Az értékelés funkciói, a visszacsatolás formái és jellemzői, kommunikációja. A diagnosztikus, formatív és szummatív értékelés. , Az értékelés szerepe a személyiségfejlesztésben. |
2. | Az értékelés folyamata. , A mérés, a mérés metodológiája, közoktatási mérési típusok és eredmények. , Az értékelők jellemzői, akadályok és nehézségek az értékelésben. , A mérés és értékelés sajátosságai a mentori munkában. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|