Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Objectives
The aim of the course: students should get acquainted with the methods of pedagogical measurement and evalu-ation, their developmental role, the areas of measurement evaluation, with special regard to the examination system of public education.
Academic results
Knowledge
Skills
- The student is able to compile evaluation and feedback systems related to his / her own activities using measurement and evaluation methods.
- Able to adequately apply the methods in the educational process and use them in the development of the learner.
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Golnhofer Erzsébet: A pedagógiai értékelés, In: Didaktika. (Szerk.): Falus Iván Nemzeti Tankönyvkiadó, Buda-pest 1998.
- Szüdi János: Az ellenőrzés rendszere a közoktatásban. Új Pedagógiai Szemle, 2008.augusztus-szeptember
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- : 20%
- : 60%
- : 20%
- : 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 95-100 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
12 | |
78 | |
90 | |
180 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Az értékelés fogalmának kialakulása. , Az értékelés funkciói, a visszacsatolás formái és jellemzői, kommunikációja. A diagnosztikus, formatív és szummatív értékelés. , Az értékelés szerepe a személyiségfejlesztésben. |
2. | Az értékelés folyamata. , A mérés, a mérés metodológiája, közoktatási mérési típusok és eredmények. , Az értékelők jellemzői, akadályok és nehézségek az értékelésben. , A mérés és értékelés sajátosságai a mentori munkában. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|