Szak: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tantárgy célja: a hallgatók ismerjék meg a pedagógiai mérés, értékelés módszereit, fejlesztő szerepét, a mérés értékelés területeit, különös tekintettel a közoktatás vizsgarendszerére.
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
- A hallgató képes összeállítani a mérés és értékelés módszereinek alkalmazásával saját tevékenységéhez kapcsolódó értékelési és visszajelzési rendszereket.
- Képes a módszerek adekvát alkalmazására az oktatás folyamatában, és felhasználni a tanuló fejlesztésében.
Attitűd
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Golnhofer Erzsébet: A pedagógiai értékelés, In: Didaktika. (Szerk.): Falus Iván Nemzeti Tankönyvkiadó, Buda-pest 1998.
- Szüdi János: Az ellenőrzés rendszere a közoktatásban. Új Pedagógiai Szemle, 2008.augusztus-szeptember
Általános szabályok
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 20%
- : 60%
- : 20%
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 95-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 85-90 |
Közepes | 80-85 |
Elégséges | 50-80 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
felkészülés a teljesítményértékelésre | |
házi feladat elkészítése | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtt
A félévben sorra vett témák
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Az értékelés fogalmának kialakulása. , Az értékelés funkciói, a visszacsatolás formái és jellemzői, kommunikációja. A diagnosztikus, formatív és szummatív értékelés. , Az értékelés szerepe a személyiségfejlesztésben. |
2. | Az értékelés folyamata. , A mérés, a mérés metodológiája, közoktatási mérési típusok és eredmények. , Az értékelők jellemzői, akadályok és nehézségek az értékelésben. , A mérés és értékelés sajátosságai a mentori munkában. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt tanszék vezetője hagyja jóvá.