Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Objectives
In the course of mentoring, to review the pedagogical knowledge of teacher candidates, to develop their skills and to form their attitudes, and to review the traditional and modern teaching and creative psychological meth-ods prevalent in teaching, and to compare their advantages and disadvantages.
Learning outcomes
Knowledge
- pedagogical process planning
Ability
- organization and management of the learning process
Attitude
- analytical and strategic decision-making skills to assess the impact of teacher pedagogical activities and the methods used in mentoring on the development of pedagogy
Autonomy and responsibility
- responsible, conscious choice of methods in both one's own pedagogical work and mentoring
Methodology of teaching
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- 12009. október 31. http://mek.oszk.hu/01800/01817/index.Dhtmn A gondolattérkép-módszer (mindmapping)
- A DELPHI módszer: - rövid áttekintő http://www.szeklerland-
- foresiaht.ro/uDloaded/doc/delDhi konfzsiamondcsilla.doc
- A szimulációs programok alkalmazása az oktatásban
- http://www. iskolaiszin1ulaciok.hu/szimulacios-Dro2ra1n-alkalmaZfisa-az-
- oktatásban
- Dudás Margit: A belépő nézetek feltárása
- httD://nti.btk.Dte.hu/doeitamas/BHF FlLES/html/28Keri/html/hefoD06.htm
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív rész-vétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 95 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail |
Correction and retake
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
12 | |
108 | |
90 | |
210 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A tanárjelölttől a pedagógiai gyakorlata megkezdésekor el-várható ismeretek, készségek, attitűdök, nézetek köre, az ezeket befolyásoló potenciális tényezők. A hagyományos oktatási mód-szerek (prezentációs stratégia) - frontális tanári előadás, tanári kérdezés, tanári szemléltetés, tanulói kiselőadás - jellemzői és kritikus elemei. |
2. | Az alternatív stratégiák - kooperatív tanulás, projektmódszer, számítógépes tanulás közös jellemzői, alkalmazásuk céljai és lehetőségei a saját pedagógia, illetve a mentori munkában. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Dr. Molnár György | egyetemi docens | molnar.gyorgy@gtk.bme.hu |