Versions
Department of Technical Education
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a HR stratégia fogalmát, főbb elemeit, kiemelten a személyzetfejlesztést.
- Ismeri a pedagógus életpálya modell célját, funkcióját, az életpálya fokozatait.
- Ismeri a kompetencia alapú tanári minősítés keretrendszrét
Ability
- Képes egy köznevelési intézmény személyzetfejlesztési (továbbképzési) tervének kidolgozására
- Képes támogatni a szervezet tagjainak karriercéljait
- Képes támogatni a pedagógusokat portfóliójuk elkészítésében.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Barlai Róbertné: Teljesítményértékelés - Pedagógusok és vezetők munkájának értékelése Műszaki Könyvkiadó 2007.
- Balázs Éva: Területi tervezés, humánerőforrás-fejlesztés a közoktatásban Új Pedagógiai Szemle 2002 április
- Koncz Katalin:Karriermenedzsment Aula Kiadó Bp.2004.
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréningfoglalkozás óraszámának 100 %-ban való teljesítése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. On-line vizsga (teszt) a MOODLE felületen
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- :
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
4 | |
6 | |
8 | |
18 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A HR stratégia fogalma, főbb elemei, kiemelten a személyzetfejlesztés. |
2. | A személyzetfejlesztés fogalma, alapkérdései. A személyzetfejlesztési stratégia.. |
3. | A személyzetfejlesztési módszerei. Az egyéni karrier-utak tervezése. Karrier lehetőségek. |
4. | Képzés és/vagy fejlesztés értelmezése, lehetőségei. |
5. | A modern HR menedzsment jellegzetességei. HR audit, szervezetfejlesztés. |
6. | A pedagógus életpálya modell célja, funkciója, az életpálya fokozatai. |
7. | A pedagógus minősítés jogszabályi háttere, folyamata és a pedagógus minősítés keretrendszere. |
8. | Kompetencia alapú tanárképzés, és a kompetencia alapú tanári minősítés keretrendszere. |
9. | A portfolió szerepe a pedagógus minősítési folyamatban. |
10. | A pedagógus teljesítményértékelés terén megvalósult „jó gyakorlatok” esetpéldái. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|