Célkitűzések
a.) a pedagógus minősítési rendszer funkciójának, folyamatának és keretrendszerének megismertetése, valamint a portfolió készítés elsajátítása b.) a humán erőforrás fejlesztés funkciójának, a köznevelésben alkalmazható módszereinek megismertetése, a köznevelés rendszerében adott karrier-utak feltárása, karrierterv készítés megismerése.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a HR stratégia fogalmát, főbb elemeit, kiemelten a személyzetfejlesztést.
- Ismeri a pedagógus életpálya modell célját, funkcióját, az életpálya fokozatait.
- Ismeri a kompetencia alapú tanári minősítés keretrendszrét
Képesség
- Képes egy köznevelési intézmény személyzetfejlesztési (továbbképzési) tervének kidolgozására
- Képes támogatni a szervezet tagjainak karriercéljait
- Képes támogatni a pedagógusokat portfóliójuk elkészítésében.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Barlai Róbertné: Teljesítményértékelés - Pedagógusok és vezetők munkájának értékelése Műszaki Könyvkiadó 2007.
- Balázs Éva: Területi tervezés, humánerőforrás-fejlesztés a közoktatásban Új Pedagógiai Szemle 2002 április
- Koncz Katalin:Karriermenedzsment Aula Kiadó Bp.2004.
Általános szabályok
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréningfoglalkozás óraszámának 100 %-ban való teljesítése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. On-line vizsga (teszt) a MOODLE felületen
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87-100 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
egyéb felkészülés | |
házi feladatra felkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtt
A félévben sorra vett témák
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A HR stratégia fogalma, főbb elemei, kiemelten a személyzetfejlesztés. |
2. | A személyzetfejlesztés fogalma, alapkérdései. A személyzetfejlesztési stratégia.. |
3. | A személyzetfejlesztési módszerei. Az egyéni karrier-utak tervezése. Karrier lehetőségek. |
4. | Képzés és/vagy fejlesztés értelmezése, lehetőségei. |
5. | A modern HR menedzsment jellegzetességei. HR audit, szervezetfejlesztés. |
6. | A pedagógus életpálya modell célja, funkciója, az életpálya fokozatai. |
7. | A pedagógus minősítés jogszabályi háttere, folyamata és a pedagógus minősítés keretrendszere. |
8. | Kompetencia alapú tanárképzés, és a kompetencia alapú tanári minősítés keretrendszere. |
9. | A portfolió szerepe a pedagógus minősítési folyamatban. |
10. | A pedagógus teljesítményértékelés terén megvalósult „jó gyakorlatok” esetpéldái. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.