Célkitűzések
A képzés során szerzett vezetői ismeretek, készségek szintetizáló gyakorlata. A kisebb csoportokban megoldott feladatokon kersztül a team-munka kompetenciáinak fejlesztése Cél annak felismertetése, hogy a vezetői feladatok megoldása a köznevelés szabályozásának komplex ismeretét, valamint a vezetés eszköztárának széles skálájú felhasználását igénylik.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a kompetencia-menedzsment hatását a szervezet fejlesztésére
- Ismeri a személyprofil meghatározásának módszerét
- Ismeri a korcsoportos motiváció lehetőségeit
- Ismeri az irányítás és a vezetés kapcsolatát
Képesség
- Képes a szervezeti hatékonyság relációjában a kompetencia-deficetet. felszínre hozni
- Képes szervezeti kompetencia-térképet és kompetencia-szótárt készíteni
- Képes a korcsoportra irányuló komptencia-szintleírást készíteni
- Képes a korcsoportnak megfelelő motivációs eszközök használatára
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Csoportmunkák, szerepjátékok, kommunikációs gyakorlatok, IT eszközök és technikák használata.
Tanulástámogató anyagok
- Dr. Kalicz Éva – Mezei Gyula- Pósfainé dr. Bakota Éva: Alkalmazott vezetéselmélet, BME APPI MPT jegyzet, Budapest 2019.
- Tóth Tiborné: Minőségmenedzsment az iskolában. Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2000
Általános szabályok
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tréningen tanúsított aktív részvétel.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréning óraszámának 100 % -os teljesítése aktív részvétel mellett. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. On-line írásbeli vizsga – teszt feladatsor a MOODLE rendszeren keresztül
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87-100 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
házi feladatra készülés | |
egyéb felkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti
A félévben sorra vett témák
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Az intézményvezetés ismeretkörébe tartozó fogalmak egységes használata |
2. | Szituációs gyakorlatok az alábbi témákban: kompetencia-szótár készítése különböző pedagógus feladatokhoz, korcsoportos motivációs lehetőség feltárása, minősítés kommunikációja, esettanulmányok alapján tudásmegosztás |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.