Versions
I. COURSE DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
Course name
METHODOLOGY OF SCHOOL ADMINISTRATION
Course code
BMEGT51S231
Course type
contact hour
Kurzustípusok és óraszámok
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
5
Laboratory
0
Type of assessment
exam grade
Number of credits
3
Course leader
Name
Dr. Kálmán Anikó
Position
associate professzor
Email adress
kalman.aniko@gtk.bme.hu
Organizational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of teaching
magyar - HU
Curriculum role of the subject, recommended semester
Pre-requisites
strong
None
weak
None
paralell
None
exclusive
None
A tantárgyleírás érvényessége
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a kompetencia-menedzsment hatását a szervezet fejlesztésére
- Ismeri a személyprofil meghatározásának módszerét
- Ismeri a korcsoportos motiváció lehetőségeit
- Ismeri az irányítás és a vezetés kapcsolatát
Ability
- Képes a szervezeti hatékonyság relációjában a kompetencia-deficetet. felszínre hozni
- Képes szervezeti kompetencia-térképet és kompetencia-szótárt készíteni
- Képes a korcsoportra irányuló komptencia-szintleírást készíteni
- Képes a korcsoportnak megfelelő motivációs eszközök használatára
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Dr. Kalicz Éva – Mezei Gyula- Pósfainé dr. Bakota Éva: Alkalmazott vezetéselmélet, BME APPI MPT jegyzet, Budapest 2019.
- Tóth Tiborné: Minőségmenedzsment az iskolában. Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2000
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tréningen tanúsított aktív részvétel.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréning óraszámának 100 % -os teljesítése aktív részvétel mellett. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. On-line írásbeli vizsga – teszt feladatsor a MOODLE rendszeren keresztül
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- :
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
5 | |
10 | |
10 | |
25 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | Az intézményvezetés ismeretkörébe tartozó fogalmak egységes használata |
2. | Szituációs gyakorlatok az alábbi témákban: kompetencia-szótár készítése különböző pedagógus feladatokhoz, korcsoportos motivációs lehetőség feltárása, minősítés kommunikációja, esettanulmányok alapján tudásmegosztás |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|