Programme: Complex Application of the Principle of Sustainability, postgraduate specialist training programme for teacher certification
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Objectives
To learn about the structure, curriculum content and methodology of the Green Earth education programme. To learn innovative methodological solutions for sustainability education through the teaching tools of the Green Earth education programme (curriculum, curriculum, mf., teacher's guide). Exploring and learning about the implementation of the Green Earth Education Programme in schools through field exercises.
Academic results
Knowledge
- is familiar with the pedagogical concept of the Green Earth programme, which supports sustainability education.
- understands the principles and content of the Green Earth Programme.
- is familiar with the learning and teaching processes, student activities, methods and tools specific to the Green Earth Education Programme that support sustainability education.
- is familiar with the practice of implementing and applying the Green Earth programme.
Skills
- Apply the principles of the Green Earth Education Programme in his/her daily pedagogical practice.
- Apply the didactical potential of the Green Earth Education Programme for sustainability education in his/her field of specialisation and in his/her institution.
Attitude
- Committed to integrating sustainability into the teaching and learning process.
- Committed to mainstreaming the principle of sustainability.
- Attentive to his/her own and others' feelings about the environment, reflecting on environmental issues.
Independence and responsibility
- Committed to knowledge sharing and dissemination at individual and institutional level.
- Responsible for integrating a sustainability approach into the teaching and learning process.
Teaching methodology
4 hours of theory: frontal lecture, during which students will learn about the elements of the Green Earth education programme. 14 hours of practical training: individual/small group exercises related to the Green Earth Education Programme. Participation in a field trip to a dedicated eco-school. Independent student activity: - Implementation and reflection on a freely chosen project(s); - Presentation - presentation of own practical experience.
Materials supporting learning
- 1. Nemzeti alaptanterv 2020 – általános bevezető rész
- 2. Fenntarthatóság 9. (10.) – kerettanterv
- 3. Fenntarthatóság 11–12. – kerettanterv
- 4. Zöld Föld 9. (10.) – tankönyv, munkafüzet és tanári kézikönyv
- 5. Zöld Föld 11–12. – tankönyv, munkafüzet és tanári kézikönyv
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az Önálló hallgatói tevékenység feladatainak elvégzése alapján történik. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A Zöld Föld oktatási program felépítésének, elemeinek és jellemzőinek az ismerete. A Zöld Föld oktatási program implementációs lehetőségeinek feltérképezése saját intézményre vonatkozóan. A Zöld Föld oktatási program életkori sajátosságoknak megfelelő feladatmegoldásai, a terepgyakorlatokon való aktív részvétel. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) Egy szabadon kiválasztott projekt(szerű) feladat megvalósításának, reflexióinak prezentálása. A félév végén a vizsgaidőszakban a hallgatók vizsgán adhatnak számot a tudásukról. A hallgatók a félév során 3 leadandó feladatot írhatnak. Azok eredménye beszámítható a vizsgaeredménybe (50%). Amennyiben az összpontszám eléri az 55%-t, a hallgató megajánlott jegyet is kaphat.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- 1. részteljesítmény értékelés (1. házi feladat): 10
- 2. részteljesítmény értékelés (2. házi feladat): 15
- 3. részteljesítmény értékelés (3. házi feladat): 25
- Összesen: 50
Percentage of exam elements within the rating
- Leadott feladatok: 50
- Szóbeli vizsga: 50
- Összesen: 100
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 96-100 |
Very good | 88-95 |
Good | 76-87 |
Satisfactory | 63-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 18 |
házi feladatra felkészülés | 140 |
egyéb felkészülés | 22 |
Összesen | 180 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 03.06.2024.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint
Lecture topics | |
---|---|
1. | Supporting sustainability education in the national curriculum (Nat 2020) |
2. | Introduction to the Green Earth Education Programme: |
3. | - The concept of the education programme |
4. | - the sustainability framework curricula |
5. | - options for implementing the education programme in schools |
6. | The Green Earth Education Programme's methodology: |
7. | - Green Earth teaching tools |
8. | - content of the educational programme |
9. | - Modern pedagogical methods for teaching sustainability |
10. | Field practice issues in the application of the Green Earth Education Programme |
11. | Educational organisation and institutional issues of sustainability education |
12. | Project tasks of the Green Earth Education Programme |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|