I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
SZAKDOLGOZAT II.
Azonosító
BMEGT51A582
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
0
Laboratórium
20
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kanczné dr. Nagy Katalin
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kanczne.nagy.katalin @gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Szakoktató BSc - Műszaki szakoktató specializáció (2021/22/1 félévtől)

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 6

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2024.06.26.) az 580515/8/2024 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2024.06.26-től.

Célkitűzések

A kurzus célja a hallgató önálló kutatási munkájának támogatása annak érdekében, hogy szakdolgozatát a félév végére befejezze, és készen álljon a záróvizsga védés részében tudományos diszkusszió keretében bemutatni, eredményeit megvédeni és értékelni.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a pedagógiai kutatás eszközeit, a kutatási stratégiákat.
  2. Ismeri a tudományos művek formai és tartalmi kritériumait.
  3. Ismeri a tudományos szakmai fogalomkészletet.
Képesség
  1. Képes önálló kérdésfelvetés megfogalmazására.
  2. Képes írásban igényes és hiteles tudományos művet létre hozni.
  3. Képes a szakirodalom elemzésére és kisebb empirikus vizsgálat végrehajtására.
Attitűd
  1. Nyitott a szakterületéhez kapcsolódó módszertani tudás bővítésére.
  2. Motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
  3. Befogadó az információtechnológiai eszközök használatára
Önállóság és felelősség
  1. Elvárja és hasznosítja az új ismereteket..
  2. Felelősen és önállóan old meg kutatási feladatokat.
  3. Együttműködő a kutatásban résztvevőkkel.

Oktatásmódszertan

Konzultációk és prezentációk, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • 1. Csíkos Csaba (2020): A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai. ELTE Eötvös Kiadó. ISBN 978-963-489-248-9
  • 2. A tanszék honlapjáról elérhető záródolgozat elkészítését támogató anyagok.

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során elkészített kutatási anyagok eredménye alapján történik. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.

Teljesítményértékelési módszerek

A szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): Kutatási terv készítése. A záródolgozat 80%-ának kidolgozása és a készítés folyamatának rendszeres bemutatása a témavezetőnek. 1. részteljesítmény: kutatási terv készítése 2. részteljesítmény: a záródolgozat 60%-ának kidolgozása és a készítés folyamatának rendszeres bemutatása a témavezetőnek 3. részteljesítmény: a záródolgozat 80%-ának kidolgozása és a készítés folyamatának rendszeres bemutatása a témavezetőnek.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 1. részteljesítmény értékelés (Kutatási terv) : 20
  • 2. részteljesítmény értékelés (Dolgozat 60%-a) : 30
  • 3. részteljesítmény értékelés (Dolgozat 80%-a) : 50
  • Összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 88-94
76-87
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 20
házi feladatra felkészülés 45
egyéb felkészülés 85
Összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 06.03-án. Érvényes 2024.06.03-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Ezek hossza alapesetben 4 óra (két hét), ám a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően arányuk az egyes félévek során változhat. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. A szakdolgozat kutatási tervének elkészítése.
2. Kötelező konzultációkon való részvétel.
3. Az adatok elemzése.
4. A szakdolgozat elkészítése.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Tóth Péter toth.peter@gtk.bme.hu
Dr. Kanczné dr. Nagy Katalin kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu
Dr. Benedek András benedek.andras@gtk.bme.hu
Dr. Kálmán Anikó kalman.aniko@gtk.bme.hu
Dr. Bükki Eszter bukki.eszter@gtk.bme.hu
Dr. Berzsenyi Emese berzsenyi.emese@gtk.bme.hu
Dr. Kattein-Pornói Rita kattein-pornoi.rita@gtk.bme.hu
Dr. Szandi-Varga Péter szandi-varga.peter@gtk.bme.hu
Dr. Kata János kata.janos@gtk.bme.hu
Manojlovics Heléna manojlovics.helena@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.