Célkitűzések
A tantárgy célja az, hogy a két féléves tanulás végére a hallgatók elérjék a KER szerinti A1.2 szintet magyar nyelvből. Az első féléves tantárgy végére a hallgatók rendelkeznek minimális kommunikációs készségekkel a legalapvetőbb kommunikációs helyzetekben. Rendelkeznek a mindennapos kapcsolattartáshoz szükséges legfontosabb kulturális ismeretekkel, és nyitottá válnak a magyar kultúra és társadalom iránt.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismeri a magyar ábécét, tisztában van a magánhangzóharmónia jelenségével és ismeri a magyar nyelvtan legalapvetőbb szabályait (határozott névelők, kérdések és válaszok szórendje, az igeragozás alapjai, a birtoklás kife-jezése, a főnevek többes száma stb.). Ismeri az udvarias viselkedés alapvető szabályait, a tegeződés, magázódás kér-dését. Vannak alapvető ismeretei a mindennapi magyar kultúráról (ételek, italok, nevezetességek) /
Képesség
- El tud igazodni alapvető élethelyzetekben, tud segítséget kérni, információt szerezni mindennapi helyzetekben. Hangzó szövegben megért alapszavakat és a személyére vagy a közvetlen környezetében előforduló konkrét dolgokra vonatkozó alapvető társalgási fordulatokat, feltéve, ha lassan és világosan beszélnek vele. El tud olvasni egyszerű mondatokat, segítséggel megérti a nagyon rövid, informatív szövegfajták (meghívók, programok stb.) helyre, időre vonatkozó alapüzeneteit. Képes nagyon alapvető szóbeli kommunikációra, fel tud tenni és meg tud válaszolni egy-szerű kérdéseket, amelyek személyére vonatkoznak. Ki tudja fejezni alapvető szükségleteit. Formanyomtatványon ki tud tölteni névre, címre, állampolgárságra vonatkozó személyes adatokat. /
Attitűd
- Megérti és elfogadja a magyar mindennapi élet kultúrájában megnyilvánuló interkulturális sajátosságokat.
Önállóság és felelősség
- Rendelkezik az önálló nyelvtanuláshoz szükséges legalapvetőbb stratégiákkal és aktív részvevője saját tanulási fo-lyamatának.
Oktatásmódszertan
A tanulási folyamat során a blended módszert alkalmazzuk: a heti két óra online kontaktórához (2x45 perc) a hallgató önálló tanulására alapozott további heti 2x45 perces tevékenység kapcsolódik, az oktató által megadott tananyagok önálló feldolgozásával. A hallgatók beszédidejének növelése érdekében pár- és csoportmunkát is alkalmazunk.
Tanulástámogató anyagok
- Kurzuskönyv / Textbook: Szita Szilvia – Pelcz Katalin, MagyarOK Kompakt, Pécsi Tudományegyetem, 2020 (1.-4. feje-zet)
- A kurzuskönyvhöz tartozó, tanulást támogató anyagok / textbook materials supporting autonomous learning:: http://magyar-ok.hu/hu/home.html
- Az önálló tanulást támogató interaktív tananyagok / interactive materials supporting autonomous learning:
- aktiv-magyar-ok.hu
- Letölthető jegyzet / downloadable
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact-hour classes | 20 |
preparation for mid-term test 1 | 5 |
completion of home assignments | 10 |
autonomous learning based on materials | 20 |
preparation for mid-term test 2 | 5 |
összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.11.06-án. Érvényes 2023.11.06-tól.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.