Célkitűzések
A tantárgy célja a hallgatók felkészítése a gazdasági nyelvvizsgára, de közben a vállalati és üzleti szektor működését, folyamatait is megismerik, és az ehhez szükséges szakszókincset is elsajátítják. A tantárgy a gazdasági életben szük-séges írásbeli és szóbeli kommunikációs helyzetekre készít fel. A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik már rendelkeznek B2 szintű nyelvtudással.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató ismeri a számára releváns vizsgák jellemző témaköreit és feladattípusait.
- • Értelmezni tudja a különböző feladattípusokhoz tartozó instrukciókat.
- • Rendelkezik a szükséges vizsgázói stratégiákkal.
- • Ismeri a vizsgafeladatokhoz tartozó értékelési szempontokat
Képesség
- • A hallgató képes írott szakmai szövegek, újságcikkek, hirdetések megértésére, főbb információk kigyűjtésére.
- • Megérti a szakterületéhez illeszkedő szakmai beszélgetéseket, meg tud oldani hallott szöveg értését mérő nyelvvizsgafeladatokat.
- • Képes a szaknyelv sajátosságait figyelembe vevő szövegek (üzleti levél, grafikon elemzés) létrehozására.
- • Képes a gazdasági szaknyelvet használó közösség tagjaival természetes módon és folyékonyan kommuni-kálni, gondolatait alá tudja támasztani példákkal és adatokkal.
Attitűd
- • Nyitott a gazdasági folyamatok megbeszélésére idegen nyelven.
- • Törekszik az együttműködésre és a pontos feladatmegoldásokra.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató rendelkezik megfelelő stratégiákkal a szakmai nyelvtudása önálló bővítéséhez és felelősséget vál-lal a nyelvtudása javításáért.
Oktatásmódszertan
A hangsúly a vizsgázói stratégiák kialakításán van, ezért sok vizsgafeladatot oldunk meg a tanórán és házi feladat-ként. A beszédkészség fejlesztése érdekében sok kooperatív munkaformát alkalmazunk.
Tanulástámogató anyagok
- Különböző nyelvvizsgákhoz készült feladatgyűjtemények és mintafeladatsorok. . - Collections of practice tests and sample tests.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
A vizsgáztatási technikákhoz igazodó kisebb beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, dolgozatok.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, dolgozatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.11.06-án. Érvényes 2023.11.06-tól.
A félévben sorra vett témák
A középfokú gazdasági nyelvvizsgák szokásos témaköreibe tartozó feladatokat oldunk meg.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.