Versions
Department of Technical Education
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a köznevelési intézményekre jellemző folyamatokat, a minőségbiztosítás során alkalmazható technikákat
- Ismeri a pedagógusok teljesítményértékelésére vonatkozó szabályozókat, a minősítési eljárások folyamatát, a vezető szerepét a minősítési eljárásban
- Ismeri személyzetfejlesztés vezetői felelősségét, a lehetséges motivációs eszközöket
- Ismeri a teljesítmény-motiváció eszközeit
Ability
- Képes kapcsolattartásra, kapcsolatépítésre
- Képes a rugalmasságra
- Képes a hibákból való tanulásra
- Képes a szociális érzékenységre
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- dr. Kalicz Éva – dr. Mezei Gyula – Pósfayné dr. Bakota Éva: Alkalmazott vezetéselmélet, BME Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest 2019 (jegyzet)
- Dr. Benedek István: A közoktatási intézmény hatékonysága, BME Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest 2019 (jegyzet)
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt házi dolgozat alapján. Teljesítményértékelési módszerek.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi dolgozat): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelés (1. házi feladat): 100%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87–100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 52 |
Correction and retake
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
7 | |
14 | |
21 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A hatékonyság, a vezetés és a szervezet kapcsolata |
2. | A szervezet folyamatainak szabályozása, minőségfejlesztés |
3. | Teljesítmény-motiváció, a pedagógus teljesítményének értékelése: a teljesítmény-motiváció, a teljesítmény és az elvárások összehasonlítása, a hatékony motiválás, a tranzakcionális és a transzformáló vezetés |
4. | A személyzetfejlesztés: munkakörtervezés, a feladat teljessége, a feladat fontossága, a visszacsatolás és a teljesítményjavítás, a munkakör-gazdagítás, minőségi körök, munkatársak felvétele, toborzás, kiválasztás, megfelelőség a munkakör és az intézmény szempontjából |
5. | Hatékonyság és pályakarrier: karrierlehetőségek a pedagóguspályán, tudásmenedzsment |
6. | Személyzetfejlesztés: a személyzetfejlesztés módszerei, kompetencia változások az intézményvezetésben |
7. | A változás mendzselése. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|