I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
PRODUCT EXPERIENCE AND DESIGN
ID (subject code)
BMEGT52A411
Type of subject
contact lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
2
Practice
0
Laboratory
0
Type of assessment
mid-term grade
Number of credits
3
Subject Coordinator
Name
Dr. Kapusy Katalin Zita
Position
assistant professor
Contact details
kapusy.kata@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Ergonomics and Psychology
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms
Direct prerequisites
Strong
None
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 580884/8/2023 registration number. Valid from: 29.11.2023.

Objectives

The course's main objective is to provide insights into our experience of products and their exciting and diverse interdisciplinary scientific background. After an introduction to the psychological foundations, the theme will go over some specific aspects of the product experience from the perspective of the product and the person, drawing on related disciplines and highlighting the key underlying insights and interrelationships in the product experience.

Academic results

Knowledge
  1. Familiarity with the conceptual framework of the interdisciplinary field of product experience, including its major interrelationships and theories,
  2. knowledge of the main psychological theories related to product experience,
  3. knowledge of the main ergonomic theories related to product experience,
  4. knowledge of the main economic theories related to product experiences; and
  5. knowledge of consumer behavior trends related to product experiences.
Skills
  1. Ability to plan, organize, and carry out independent learning,
  2. be able to understand and use the literature and library resources specific to product experience and design,
  3. be able to reflect on their product experience based on professional knowledge,
  4. they can use their creativity.
Attitude
  1. Open to learning about, embracing, and truly sharing engineering professional, technological, and innovation developments.
  2. They are collaborative with the instructor and fellow students in expanding their knowledge.
  3. They are open and interested in the opinions of others.
  4. They feel the need to expand their previously acquired knowledge with knowledge from other disciplines.
Independence and responsibility
  1. Collaborate with your classmates as part of a team to complete some assignments.
  2. They take responsibility for their own work.
  3. In their thinking, the opportunity to connect knowledge from different fields of science appears.

Teaching methodology

Lectures, applying IT tools and techniques, pair works during lectures.

Materials supporting learning

  • Izsó L., Becker Gy. (szerk.): Termékélmény. Akadémiai Kiadó, Budapest 2011.

General Rules

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése négyféle módon, 4 típus szerint teljesíthető: Típus 1: két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján Típus 2: egy évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) és egyénileg készített önreflexiók alapján Típus 3: egy évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) és egyénileg vagy csoportosan készített esettanulmányok alapján Típus 4: egyénileg készített önreflexiók és egyénileg vagy csoportosan készített esettanulmányok alapján

Performance assessment methods

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: részteljesítmény értékelés (ZH): a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja egyénileg ZH formájában. részteljesítmény értékelés (önreflexió): a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek írásos értékelési módja egyénileg Moodle kurzus oldalon kitölthető teszt formájában. részteljesítmény értékelés (esettanulmány): a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek írásos értékelési módja egyénileg vagy csoportosan elkészített beadandó esettanulmányok formájában.

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • összesen: 100
  • 2 részteljesítmény értékelés (ZH): 100
  • összesen: 100
  • 1 részteljesítmény értékelés (ZH): 70
  • 4 részteljesítmény értékelés (önreflexió): 30
  • összesen: 100
  • 1 részteljesítmény értékelés (ZH): 70
  • 2 részteljesítmény értékelés (esettanulmány): 30
  • összesen: 100
  • 6 részteljesítmény értékelés (önreflexió): 48
  • 3 részteljesítmény értékelés (esettanulmány): 52

Percentage of exam elements within the rating

Conditions for obtaining a signature, validity of the signature

A gyakorlati foglalkozások, laboratóriumi gyakorlati foglalkozások összóraszámának harminc százalékát meghaladó hiányzás esetén a tantárgy kreditje nem szerezhető meg.

Issuing grades

%
Excellent 91-100
Very good 85-90
Good 70-84
Satisfactory 55-69
Pass 40-54
Fail <40

Retake and late completion

A részteljesítmény értékelések – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján elektronikus formában 23:59-ig feltölthető a Moodle felületre. Mindkét összegző tanulmányi teljesítményértékelés díjmentesen pótolható vagy javítható. Javítás esetén az új eredmény kerül beszámításra.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
28 óra 28
30 óra 30
32 óra 32
90 óra 90

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 06.11.2023.

Topics covered during the term

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Lecture topics
1. Perszóna alkotás gyakorlat

Additional lecturers

Name Position Contact details
Dr. Pataki-Bittó Fruzsina adjunktus bitto.fruzsina@gtk.bme.hu
Dr. Lógó Emma docens logo.emma@gtk.bme.hu

Approval and validity of subject requirements