Objectives
The course's main objective is to provide insights into our experience of products and their exciting and diverse interdisciplinary scientific background. After an introduction to the psychological foundations, the theme will go over some specific aspects of the product experience from the perspective of the product and the person, drawing on related disciplines and highlighting the key underlying insights and interrelationships in the product experience.
Academic results
Knowledge
- Familiarity with the conceptual framework of the interdisciplinary field of product experience, including its major interrelationships and theories,
- knowledge of the main psychological theories related to product experience,
- knowledge of the main ergonomic theories related to product experience,
- knowledge of the main economic theories related to product experiences; and
- knowledge of consumer behavior trends related to product experiences.
Skills
- Ability to plan, organize, and carry out independent learning,
- be able to understand and use the literature and library resources specific to product experience and design,
- be able to reflect on their product experience based on professional knowledge,
- they can use their creativity.
Attitude
- Open to learning about, embracing, and truly sharing engineering professional, technological, and innovation developments.
- They are collaborative with the instructor and fellow students in expanding their knowledge.
- They are open and interested in the opinions of others.
- They feel the need to expand their previously acquired knowledge with knowledge from other disciplines.
Independence and responsibility
- Collaborate with your classmates as part of a team to complete some assignments.
- They take responsibility for their own work.
- In their thinking, the opportunity to connect knowledge from different fields of science appears.
Teaching methodology
Lectures, applying IT tools and techniques, pair works during lectures.
Materials supporting learning
- Izsó L., Becker Gy. (szerk.): Termékélmény. Akadémiai Kiadó, Budapest 2011.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése négyféle módon, 4 típus szerint teljesíthető: Típus 1: két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján Típus 2: egy évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) és egyénileg készített önreflexiók alapján Típus 3: egy évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) és egyénileg vagy csoportosan készített esettanulmányok alapján Típus 4: egyénileg készített önreflexiók és egyénileg vagy csoportosan készített esettanulmányok alapján
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: részteljesítmény értékelés (ZH): a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja egyénileg ZH formájában. részteljesítmény értékelés (önreflexió): a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek írásos értékelési módja egyénileg Moodle kurzus oldalon kitölthető teszt formájában. részteljesítmény értékelés (esettanulmány): a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek írásos értékelési módja egyénileg vagy csoportosan elkészített beadandó esettanulmányok formájában.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- összesen: 100
- 2 részteljesítmény értékelés (ZH): 100
- összesen: 100
- 1 részteljesítmény értékelés (ZH): 70
- 4 részteljesítmény értékelés (önreflexió): 30
- összesen: 100
- 1 részteljesítmény értékelés (ZH): 70
- 2 részteljesítmény értékelés (esettanulmány): 30
- összesen: 100
- 6 részteljesítmény értékelés (önreflexió): 48
- 3 részteljesítmény értékelés (esettanulmány): 52
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
A gyakorlati foglalkozások, laboratóriumi gyakorlati foglalkozások összóraszámának harminc százalékát meghaladó hiányzás esetén a tantárgy kreditje nem szerezhető meg.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 91-100 |
Very good | 85-90 |
Good | 70-84 |
Satisfactory | 55-69 |
Pass | 40-54 |
Fail | <40 |
Retake and late completion
A részteljesítmény értékelések – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján elektronikus formában 23:59-ig feltölthető a Moodle felületre. Mindkét összegző tanulmányi teljesítményértékelés díjmentesen pótolható vagy javítható. Javítás esetén az új eredmény kerül beszámításra.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
28 óra | 28 |
30 óra | 30 |
32 óra | 32 |
90 óra | 90 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 06.11.2023.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Perszóna alkotás gyakorlat |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Pataki-Bittó Fruzsina | adjunktus | bitto.fruzsina@gtk.bme.hu |
Dr. Lógó Emma | docens | logo.emma@gtk.bme.hu |