Versions

I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
PRACTICE III.
ID (subject code)
BMEGT51S223
Type of subject
contact hour
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
4
Practice
12
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
9
Subject Coordinator
Name
Dr. Kálmán Anikó
Position
associate professor
Contact details
kalman.aniko@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms
Direct prerequisites
Strong
None
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved before 2017, next revision: September, 2021

Objectives

Academic results

Knowledge
  1. Ismeri az elmélet és a gyakorlat viszonyát
  2. Ismeri az adott köznevelési intézmények fenntartóira vonatkozó működésének szabályozását
  3. Ismeri egy adott fenntartói/szakszolgálati szervezet szervezeti felépítését, szabályozottságát.
  4. Ismeri a vezető feladatait egy adott fenntartói/szakszolgálati szervezet szervezeti kultúrájának formálásában
Skills
  1. Képes az elmélet és a gyakorlat összevetésére, következtetések megfogalmazására
  2. Képes a működés szabályozását átlátni, javaslatokat megfogalmazni
  3. Képes a jogszabályi előírások értelmezésére, a megvalósulás vizsgálatára, javaslatok megfogalmazására
Attitude
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  2. Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
  3. Nyitott és befogadó a gyakorlaton szerzett új ismeretek befogadására
Independence and responsibility
  1. Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és azok gyakorlati megvalósítására javaslatokat fogalmaz meg.
  2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  3. Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.

Teaching methodology

Materials supporting learning

  • Az adott gyakorlati munkahely (fenntartó/szakszolgálat) szabályzatai

General Rules

A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül beadott házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja a gyakorlaton tanúsított aktív részvétel.

Performance assessment methods

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (gyakorlat): az előírt kontakt órák és gyakorlati órák maradéktalan teljesítése. Ennek hiányában a tárgy az adott félévben nem értékelhető 2. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat) a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • kritérium:
  • részteljesítmény értékelés (házi feladat): 100%
  • összesen: 100%

Percentage of exam elements within the rating

  • :

Issuing grades

%
Excellent -100
Very good 87–100
Good 75-87
Satisfactory 62-75
Pass 50-62
Fail < 50

Retake and late completion

1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
16
14
10
40

Approval and validity of subject requirements

Topics covered during the term

A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Lecture topics
1. Felkészítés a gyakorlati munkahelyen történő megfigyelési szempontokra
2. A köznevelési intézmények fenntartóira vonatkozó szabályozások (állami és nem állani fenntartók)
3. A pedagógia szakszolgálatokra vonatkozó szabályozások (állami és nem állani fenntartók)
4. A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a fenntartói hatáskörök jogszerű ellátásában
5. A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a szakszolgálati feladatok jogszerű ellátásában
6. Az elmélet és gyakorlat kritikus elemzése.
7. Tudásmegosztás a csoport tagjai között a saját gyakorlatból

Additional lecturers

Name Position Contact details

Approval and validity of subject requirements