Versions
Department of Technical Education
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri az elmélet és a gyakorlat viszonyát
- Ismeri az adott köznevelési intézmények fenntartóira vonatkozó működésének szabályozását
- Ismeri egy adott fenntartói/szakszolgálati szervezet szervezeti felépítését, szabályozottságát.
- Ismeri a vezető feladatait egy adott fenntartói/szakszolgálati szervezet szervezeti kultúrájának formálásában
Ability
- Képes az elmélet és a gyakorlat összevetésére, következtetések megfogalmazására
- Képes a működés szabályozását átlátni, javaslatokat megfogalmazni
- Képes a jogszabályi előírások értelmezésére, a megvalósulás vizsgálatára, javaslatok megfogalmazására
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó a gyakorlaton szerzett új ismeretek befogadására
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és azok gyakorlati megvalósítására javaslatokat fogalmaz meg.
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Az adott gyakorlati munkahely (fenntartó/szakszolgálat) szabályzatai
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül beadott házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja a gyakorlaton tanúsított aktív részvétel.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (gyakorlat): az előírt kontakt órák és gyakorlati órák maradéktalan teljesítése. Ennek hiányában a tárgy az adott félévben nem értékelhető 2. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat) a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- kritérium:
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 100%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87–100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
16 | |
14 | |
10 | |
40 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | Felkészítés a gyakorlati munkahelyen történő megfigyelési szempontokra |
2. | A köznevelési intézmények fenntartóira vonatkozó szabályozások (állami és nem állani fenntartók) |
3. | A pedagógia szakszolgálatokra vonatkozó szabályozások (állami és nem állani fenntartók) |
4. | A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a fenntartói hatáskörök jogszerű ellátásában |
5. | A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a szakszolgálati feladatok jogszerű ellátásában |
6. | Az elmélet és gyakorlat kritikus elemzése. |
7. | Tudásmegosztás a csoport tagjai között a saját gyakorlatból |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|