Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri az elmélet és a gyakorlat viszonyát
- Ismeri az adott köznevelési intézmények fenntartóira vonatkozó működésének szabályozását
- Ismeri egy adott fenntartói/szakszolgálati szervezet szervezeti felépítését, szabályozottságát.
- Ismeri a vezető feladatait egy adott fenntartói/szakszolgálati szervezet szervezeti kultúrájának formálásában
Skills
- Képes az elmélet és a gyakorlat összevetésére, következtetések megfogalmazására
- Képes a működés szabályozását átlátni, javaslatokat megfogalmazni
- Képes a jogszabályi előírások értelmezésére, a megvalósulás vizsgálatára, javaslatok megfogalmazására
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó a gyakorlaton szerzett új ismeretek befogadására
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és azok gyakorlati megvalósítására javaslatokat fogalmaz meg.
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Az adott gyakorlati munkahely (fenntartó/szakszolgálat) szabályzatai
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül beadott házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja a gyakorlaton tanúsított aktív részvétel.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (gyakorlat): az előírt kontakt órák és gyakorlati órák maradéktalan teljesítése. Ennek hiányában a tárgy az adott félévben nem értékelhető 2. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat) a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 100%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87–100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
16 | |
14 | |
10 | |
40 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Felkészítés a gyakorlati munkahelyen történő megfigyelési szempontokra |
2. | A köznevelési intézmények fenntartóira vonatkozó szabályozások (állami és nem állani fenntartók) |
3. | A pedagógia szakszolgálatokra vonatkozó szabályozások (állami és nem állani fenntartók) |
4. | A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a fenntartói hatáskörök jogszerű ellátásában |
5. | A gyakorlati hely vezetőjének szerepe a szakszolgálati feladatok jogszerű ellátásában |
6. | Az elmélet és gyakorlat kritikus elemzése. |
7. | Tudásmegosztás a csoport tagjai között a saját gyakorlatból |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|