Szak: Marketing MSc
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy összefoglalja, mire is van szüksége egy marketingmenedzsernek egy vállalat marketing-stratégiájának a megtervezéséhez, valamint, hogy milyen lépéseken keresztül, milyen módszereket alkalmazva tud végighaladni ezen a folyamaton.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A tantárgy sikeres teljesítésével a hallgató megismeri a marketing szakterülethez szervesen kapcsolódó marketingtervezési területeket, módszereket: a marketingterv felépítését és kidolgozását, ami tartalmazza a helyzetelemzést, célok és célkitűzések meghatározását, a marketingstratégia és stratégiai helyzetképösszeállítását, valamint az ár, a promóció, a piaci környezet meghatározását.
Képesség
- A képzés során elsajátított módszereket és modelleket a hallgatók képesek lesznek összegezni és gyakorlati alkalmazásukat megvalósítani.
- A tárgy tartalmaz szimulációs játékra épülő csapatmunkát is, mellyel a hallgatók elsajátítják a csoportmunka etikáját és módszereit.
Attitűd
- A hallgatók képessé válnak a marketingtervben is megjelenítendő gyakorlati problémák tapasztalati úton való megoldásán keresztül új ismeretek elsajátítására, képesek lesznek projektek kezdeményezésére, összeállítására és kivitelezésére team munkában, elsősorban multidiszciplináris környezetben.
Önállóság és felelősség
- A tantárgy sikeres teljesítésével a hallgatók felkészülnek egy vállalat marketingtervének elkészítésére.
- A tárgy komplex módon tartalmazza a marketing folyamatok vállalati szintű koordinálását is
Oktatásmódszertan
Előadások, csoportmunkában készített feladatok és házi feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Bíró-Szigeti Szilvia, Kovács István: Marketingtervezés. Oktatási segédanyag. 2019.
- Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék: Marketing – Fókuszban a termék, Typotex Kiadó, 2017
- További letölthető oktatási segédletek
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évvégi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi és gyakorlati teljesítményértékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja vizsgadolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek meglétére és azok alkalmazására fókuszál, így elméleti témákhoz kapcsolódó problémafelismerő és -megoldó feladatokat meg kell oldani a teljesítményértékelés során. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg. 2. összegző gyakorlati teljesítményértékelés: A szorgalmi időszakban, 3-4 fős csapatban egy szimulációs gyakorlat teljesítése. A feladat során mind marketing, mind pénzügyi, mind pedig humánerőforrás kérdésekben kell dönteniük a hallgatóknak. Hallgatói egyeztetés alapján több fordulós is lehet a szimulációs gyakorlat! Ha a fordulókban változás következik be, arról azonnal értesítést kapnak a tantárgy oktatási honlapján. Minden forduló az első előadáson elhangzott online felületen zajlik. Eredmények kiértékelése: minden döntés után az online felületen elérhető lesz az egyes csapatok adott, elért eredménye, melyre építve újabb döntéseket lehet majd hozni. A végső eredmény kiértékelésére az utolsó előadáson kerül sor.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- összegző gyakorlati teljesítményértékelés (csoportmunka): 100
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- összegző tanulmányi teljesítményértékelés (vizsga): 60
- összegző gyakorlati teljesítményértékelés (csoportmunka): 40
- összesen: 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírásnak nincs külön követelménye.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 87–94 |
Jó | 75–86 |
Közepes | 63–74 |
Elégséges | 50–62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
1. A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6 |
házi feladat elkészítése | 30 |
vizsgafelkészülés | 54 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 05.06-án. Érvényes 2024.05.06-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | 1. Bevezetés. Szimulációs feladat.Marketingterv felépítése.Marketingterv kidolgozása I.: helyzetelemzés, célok és célkitűzés.Marketingterv kidolgozása II.: marketingstratégia és stratégiai helyzetkép. Alternatívák.Marketingterv kidolgozása III.: ár, promóció, piaci környezet.Szimulációs feladat értékelése. Összegzés. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Kovács István | egyetemi adjunktus | kovacs.stefan@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.