Programme: MSc in Marketing
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course is to summarize what a marketing manager needs to plan a company's marketing strategy, and through what steps and methods he/she can go through this process.
Academic results
Knowledge
- Upon successful completion of the course, get acquainted with the marketing planning areas and methods related to the field of marketing.
Skills
- Will be able to summarize the methods and models acquired during the training and implement them in practice.
- The subject also includes teamwork, with which students master the ethics and methods of group work.
Attitude
- Will be able to acquire new knowledge through the experiential solution of practical problems, they will be able to initiate, compile and implement projects in team work, especially in a multidisciplinary environment.
Independence and responsibility
- Upon successful completion of the course, will be prepared to prepare a marketing plan for a company.
- The subject also includes the coordination of marketing processes at the company level in a complex way
Teaching methodology
Lectures, group assignments and homework.
Materials supporting learning
- Bíró-Szigeti Szilvia, Kovács István: Marketingtervezés. Oktatási segédanyag. 2019.
- Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék: Marketing – Fókuszban a termék, Typotex Kiadó, 2017
- További letölthető oktatási segédletek
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évvégi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi és gyakorlati teljesítményértékelés) alapján történik.
Performance assessment methods
A. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja vizsgadolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek meglétére és azok alkalmazására fókuszál, így elméleti témákhoz kapcsolódó problémafelismerő és -megoldó feladatokat meg kell oldani a teljesítményértékelés során. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg. 2. összegző gyakorlati teljesítményértékelés: A szorgalmi időszakban, 3-4 fős csapatban egy szimulációs gyakorlat teljesítése. A feladat során mind marketing, mind pénzügyi, mind pedig humánerőforrás kérdésekben kell dönteniük a hallgatóknak. Hallgatói egyeztetés alapján több fordulós is lehet a szimulációs gyakorlat! Ha a fordulókban változás következik be, arról azonnal értesítést kapnak a tantárgy oktatási honlapján. Minden forduló az első előadáson elhangzott online felületen zajlik. Eredmények kiértékelése: minden döntés után az online felületen elérhető lesz az egyes csapatok adott, elért eredménye, melyre építve újabb döntéseket lehet majd hozni. A végső eredmény kiértékelésére az utolsó előadáson kerül sor.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- összegző gyakorlati teljesítményértékelés (csoportmunka): 100
- összesen: 100
Percentage of exam elements within the rating
- összegző tanulmányi teljesítményértékelés (vizsga): 60
- összegző gyakorlati teljesítményértékelés (csoportmunka): 40
- összesen: 100
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Az aláírásnak nincs külön követelménye.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 95-100 |
Very good | 87–94 |
Good | 75–86 |
Satisfactory | 63–74 |
Pass | 50–62 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
1. A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6 |
házi feladat elkészítése | 30 |
vizsgafelkészülés | 54 |
összesen | 90 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 06.05.2024.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | undefinedundefinedundefinedundefinedundefined |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Kovács István | egyetemi adjunktus | kovacs.stefan@gtk.bme.hu |