Programme: Psychology Master’s Programme - Work and organisational psychology specialisation from 2020/21/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 3
Objectives
The course's main objective is to provide insights into our experience of products and their exciting and diverse interdisciplinary scientific background.The theme will go over some specific aspects of the product experience from the perspective of the product and the person, drawing on related disciplines and highlighting the key underlying insights and interrelationships in the product experience.
Academic results
Knowledge
- Familiarity with the conceptual framework of the interdisciplinary field of product experience, including its major interrelationships and theories,
- knowledge of the main ergonomic theories related to product experience,
- knowledge of the main economic theories related to product experiences; and
- knowledge of consumer behavior trends related to product experiences.
Skills
- Ability to plan, organize, and carry out independent learning,
- be able to understand and use the literature and library resources specific to product experience and design,
- be able to reflect on their product experience based on professional knowledge,
- they can use their creativity.
Attitude
- Open to learning about, embracing, and truly sharing engineering professional, technological, and innovation developments.
- They are collaborative with the instructor and fellow students in expanding their knowledge.
- They are open and interested in the opinions of others.
- They feel the need to expand their previously acquired knowledge with knowledge from other disciplines.
Independence and responsibility
- Collaborate with your classmates as part of a team to complete some assignments.
- They take responsibility for their own work.
- In their thinking, the opportunity to connect knowledge from different fields of science appears.
Teaching methodology
Lectures, applying IT tools and techniques, pair works during lectures.
Materials supporting learning
- Izsó L., Becker Gy. (szerk.): Termékélmény. Akadémiai Kiadó, Budapest 2011.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése önreflexió elkészítése és házi feladat (esettanulmány) alapján történik.
Performance assessment methods
Összegző tanulmányi teljesítményértékelés (házi feladat, önreflexió): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg vagy csoportosan készített házi feladat; amely kapcsolódik az előadások és gyakorlatok témáihoz. Jelen tárgyban a házi feladat esettanulmány alapú. A házi feladat tartalmát, követelményeit, határidejét, értékelési módját a tárgyfelelős határozza meg. Az esettanulmányok mellett az előadásokról önreflexiót is kell készíteni. Az önreflexió írása tartalmát, követelményeit, határidejét, értékelési módját a tárgyfelelős határozza meg.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- Összegző tanulmányi teljesítményértékelés (Esettanulmány készítése és prezentálása): 80
- Részteljesítmény értékelés (önreflexió készítés): 20
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
A gyakorlati foglalkozások, laboratóriumi gyakorlati foglalkozások összóraszámának harminc százalékát meghaladó hiányzás esetén a tantárgy kreditje nem szerezhető meg.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 90-100 |
Very good | 85-89 |
Good | 70-84 |
Satisfactory | 55-69 |
Pass | 40-54 |
Fail | 0-39 |
Retake and late completion
Az esettanulmány feladat késedelmesen a pótlási hét péntek napján 23:59 óráig adható be elektronikus formában, ha a hallgató a prezentáción a munkáját bemutatta.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
participation | 12 |
self-reflection | 4 |
homework | 30 |
preparing a case study | 10 |
presentation of a case study | 4 |
Summary | 60 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 09.10.2023.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A vásárlás élménye: A vásárlói környezet hatása az észlelésre, érzelmekreÉrték: Értékteremtés (fenntarthatóság) és designInnovációk a termékélményben: A jövő termékélményeiPerszóna alkotás gyakorlatTermékélmény kutatás gyakorlat |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Pataki-Bittó Fruzsina | adjunktus | bitto.fruzsina@gtk.bme.hu |