Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a konfliktusok okait, forrásait
- Ismeri a konfliktusok funkcióit
- Ismeri a konfliktusok megoldási formáit
- Ismeri a konfliktusmegoldás folyamatát
Ability
- Képes a konfliktusok formáinak felismerésére.
- Képes a konfliktusok szereplőinek azonosítására
- Képes a konfliktusok megoldására a megfelelő formákat megtalálni
- Képes a konfliktusok során érzelmei kezelésére.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Bangó, J. (2009. szeptember). A konfliktus szemantikájának áttekintése, globális konfliktusok és a pedagógia. Valóság, LII. 9., 14-26.
- Bodnár, É., & Pfister, É. (2002). Az iskolai konfliktusmegoldás a szervezeti kultúra tükrében. In Életvilágok találkozása - Az iskola külső és belső világának interdiszciplináris vizsgálata (old.: 58-73). Budapest: Aula.
- Bíró, K. (2008.). Agresszió az iskolában - és a jog? Budapest: Jogismeret Alapítvány
- Szekszárdi, J. (2004). A konfliktusok pedagógiája. In A. Dombi, J. Oláh, & I. Varga, A neveléselmélet alapkérdései (old.: 334-348). Gyula: APC-Stúdió.
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréning óraszámának 100 %-os teljesítése aktív részvétellel. 2. személyes tapasztalat alapján egy, 10-12 oldal terjedelmű dolgozat egy felismert konfliktus azonosítási folyamatáról, a konfliktus kezelésének menetéről B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- házi feladat: 100%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87–100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
5 | |
10 | |
10 | |
25 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A konfliktusok okai, forrásai. |
2. | Hogyan tanulható a konfliktuskezelés. |
3. | A konfliktusok funkciói. |
4. | A konfliktusok megoldási formái: erőszakos konfliktusmegoldások, erőszakmentes konfliktusmegoldások, |
5. | A konfliktusmegoldás folyamata: a konfliktus azonosítása, konfliktus elemzése. |
6. | A szereplők azonosítása. |
7. | Az érzelmek kezelése. |
8. | A megoldási módok. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|