Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ
Azonosító
BMEGT51S214
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
5
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Molnár György
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
molnar.gyorgy@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyva 2017 előtt, következő felülvizsgálat: 2021. szeptember

Célkitűzések

A tantárgy célja: tapasztalatszerzés a köznevelési intézmény működéséről, eredményeiről szóló külső és belső kommunikációs lehetőségekről és azok megjelenési formáiról – tréning-munkaforma keretében

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a kommunikáció modelljét, a csatornák működését
  2. Ismeri a kommunikáció eszközeit
  3. Ismeri a metakommunikáció fogadóra gyakorolt hatását
  4. Ismeri a vezetői kommunikáció terepeit, a formális és informális csatornák szervezeti kultúrára gyakorolt hatását.
Képesség
  1. Képes a szervezet kommunikációs csatornáinak kiépítésére, működtetésére, kezelésére
  2. Képes a kommunikációs stílusok helyzetfüggő alkalmazására
  3. Képes az IKT eszközök használatával kommunikálni
  4. Képes a világháló kommunikációs célú használatára
Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  2. Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
  3. Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
  1. Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
  2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  3. Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.

Oktatásmódszertan

Csoportmunkák, szerepjátékok, kommunikációs gyakorlatok, IT eszközök és technikák használata.

Tanulástámogató anyagok

  • Dr. Benedek István: Szervezeti kommunikáció, jegyzet, BME MPT 2020
  • Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon. Kossuth, 1997.
  • Deli Carnegi: A hatásos beszéd módszeri. HVG 1990
  • Buda Béla: A közvetlen emberi kommunikáció szabályszerűségei. Animula 1986

Általános szabályok

A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tréningen tanúsított aktív részvétel.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréningen óraszámának100 %-os teljesítése aktív részvétel mellett. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. On-line írásbeli vizsga – teszt feladatsor a MOODLE rendszeren keresztül

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • :

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Érdemjegy-megállapítás

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles 87–100
75-87
Közepes 62-75
Elégséges 50-62
Elégtelen

Javítás és pótlás

1) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
tréning
Vizsgára felkészülés
egyéb felkészülés
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti

A félévben sorra vett témák

A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.

Előadások témái
1. A szervezeti kommunikáció ismeretkörébe tartozó fogalmak egységes használata
2. Szituációs gyakorlatok az alábbi témákban: PR és média alapok, média ismeretek, stilisztika és sajtónyelv, társadalmi kommunikáció, reklám- és hirdetésszervezés, média etika, etikett és protokoll, arculattervezés, nyitott számítógépes hálózatok

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Borosné dr. Kalicz Éva külsős oktató

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.