Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Subject Role: Kötelezően választott
Recommended semester: 0
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a kommunikáció modelljét, a csatornák működését
- Ismeri a kommunikáció eszközeit
- Ismeri a metakommunikáció fogadóra gyakorolt hatását
- Ismeri a vezetői kommunikáció terepeit, a formális és informális csatornák szervezeti kultúrára gyakorolt hatását.
Ability
- Képes a szervezet kommunikációs csatornáinak kiépítésére, működtetésére, kezelésére
- Képes a kommunikációs stílusok helyzetfüggő alkalmazására
- Képes az IKT eszközök használatával kommunikálni
- Képes a világháló kommunikációs célú használatára
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Dr. Benedek István: Szervezeti kommunikáció, jegyzet, BME MPT 2020
- Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon. Kossuth, 1997.
- Deli Carnegi: A hatásos beszéd módszeri. HVG 1990
- Buda Béla: A közvetlen emberi kommunikáció szabályszerűségei. Animula 1986
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tréningen tanúsított aktív részvétel.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréningen óraszámának100 %-os teljesítése aktív részvétel mellett. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. On-line írásbeli vizsga – teszt feladatsor a MOODLE rendszeren keresztül
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- :
Proportion of examination elements in the rating
- :
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
Érdemjegy-megállapítás
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87–100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail |
Correction and retake
1) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
5 | |
10 | |
10 | |
25 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A szervezeti kommunikáció ismeretkörébe tartozó fogalmak egységes használata |
2. | Szituációs gyakorlatok az alábbi témákban: PR és média alapok, média ismeretek, stilisztika és sajtónyelv, társadalmi kommunikáció, reklám- és hirdetésszervezés, média etika, etikett és protokoll, arculattervezés, nyitott számítógépes hálózatok |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Dr. Borosné dr. Kalicz Éva | külsős oktató |