Szak: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy célja: tapasztalatszerzés a köznevelési intézmény működéséről, eredményeiről szóló külső és belső kommunikációs lehetőségekről és azok megjelenési formáiról – tréning-munkaforma keretében
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a kommunikáció modelljét, a csatornák működését
- Ismeri a kommunikáció eszközeit
- Ismeri a metakommunikáció fogadóra gyakorolt hatását
- Ismeri a vezetői kommunikáció terepeit, a formális és informális csatornák szervezeti kultúrára gyakorolt hatását.
Képesség
- Képes a szervezet kommunikációs csatornáinak kiépítésére, működtetésére, kezelésére
- Képes a kommunikációs stílusok helyzetfüggő alkalmazására
- Képes az IKT eszközök használatával kommunikálni
- Képes a világháló kommunikációs célú használatára
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Csoportmunkák, szerepjátékok, kommunikációs gyakorlatok, IT eszközök és technikák használata.
Tanulástámogató anyagok
- Dr. Benedek István: Szervezeti kommunikáció, jegyzet, BME MPT 2020
- Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon. Kossuth, 1997.
- Deli Carnegi: A hatásos beszéd módszeri. HVG 1990
- Buda Béla: A közvetlen emberi kommunikáció szabályszerűségei. Animula 1986
Általános szabályok
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tréningen tanúsított aktív részvétel.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréningen óraszámának100 %-os teljesítése aktív részvétel mellett. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. On-line írásbeli vizsga – teszt feladatsor a MOODLE rendszeren keresztül
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Érdemjegy-megállapítás
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87–100 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen |
Javítás és pótlás
1) A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
tréning | |
Vizsgára felkészülés | |
egyéb felkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti
A félévben sorra vett témák
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A szervezeti kommunikáció ismeretkörébe tartozó fogalmak egységes használata |
2. | Szituációs gyakorlatok az alábbi témákban: PR és média alapok, média ismeretek, stilisztika és sajtónyelv, társadalmi kommunikáció, reklám- és hirdetésszervezés, média etika, etikett és protokoll, arculattervezés, nyitott számítógépes hálózatok |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Borosné dr. Kalicz Éva | külsős oktató |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.