Szak: Műszaki menedzser mesterszak MSc
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A tárgy alapvető célkitűzése a különböző termékmenedzsment témakörök elsajátítása az előadások során, továbbá mindezek gyakorlati feldolgozása csoportos munka keretein belül.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- átfogó ismeretekkel rendelkezik az termékmenedzsmentben használt, termékhez kapcsolódó fontosabb fogalmakról,
- ismeri a termékinnovációs modellek generációit, a termékinnovációs folyamat elemeit,
- átfogó ismeretekkel rendelkezik termékfejlesztés szervezeti kereteinek elemeiről,
- ismeri a felhasználó-központú terméktervezés módszereit,
Képesség
- képes a megszerzett ismereteket rendszerbe (modellbe) foglalni és komplex módon szemlélni,
- képes a pici szereplőkkel kapcsolatot létesíteni, valamint információt gyűjteni és azt rendszerezni,
- képes az elméletben szerzett ismereteket gyakorlati feladatba átültetni,
- képes gondolatait rendezett formában, szóban és írásban kifejezni.
Attitűd
- Nyitott a műszaki szakterületen zajló szakmai, technológiai fejlesztés és innováció megismerésére és el-fogadására, hiteles közvetítésére,
- együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
- nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
- önállóan keresi és veszi fel a kapcsolatot a piaci szereplőkkel,
- nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
- gondolkozásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, csoportmunkában készített feladat.
Tanulástámogató anyagok
- Antalovits M., Süle M. (szerk.) (2012): Termékmenedzsment. Typotext Kiadó, Baccalaureus Scian-tiae Tankönyvek sorozat, Budapest. https://interkonyv.hu/konyvek/antalovics-sule-termekmenedzsment/
- Izsó L., Becker Gy. (szerk.) (2011): Termékélmény. Akadémiai Kiadó Budapest.
- Hercegfi K., Izsó L. (szerk.) (2007): Ergonómia. Typotext Kiadó, Baccalaureus Sciantiae Tanköny-vek sorozat, Budapest.
Általános szabályok
A megfogalmazott tanulási eredmények értékelése csoportosan elkészített beadandó dolgozat, annak prezentálása, valamint szóbeli vizsga alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja egy csoportosan elkészített beadandó dolgozat formájában. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés: A csoportosan elkészített beadandó dolgozat prezentálása. Szóbeli teljesítményértékelés (szóbeli vizsga): a félév során elsajátított tananyag szóbeli számonkérése az órai anyagok alapján.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- összegző tanulmányi teljesítményértékelés (írásos anyag): : 50
- összesen:: 50
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- szóbeli részvizsga: : 20
- összegző tanulmányi teljesítményértékelés (prezentáció): : 30
- évközi eredmények beszámítása: : 50
- összesen: : 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy megszerezhető pontszám legalább 40%-át elérje a hallgató az írásbeli beadandó esetén. A megszerzett aláírás a TVSZ szerinti időtartamig érvényes.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 93-100 |
Jeles | 85-94 |
Jó | 70-84 |
Közepes | 55-69 |
Elégséges | 40-54 |
Elégtelen | 0-39 |
Javítás és pótlás
A csoportos beadandó pótleadása a TVSZ szerinti határidőig megtörténhet. A szóbeli vizsgák a TVSZ szerint pótolhatók és javító jelleggel ismételhetők.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
felkészülés az összegző teljesítményértékelésre (írásbeli anyag + prezentáció) | 44 |
vizsgafelkészülés | 18 |
Összesen: | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.
A félévben sorra vett témák
A megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A termékinnováció folyamata, valamint az annak során alkalmazható felhasználó-központú termékmenedzsment módszerek A piacon aktuálisan alkalmazott termékmenedzsment eszközök, termékinnovációs folyamatok Folyamatmodellezés célja, valamint egy konkrét folyamatmodellező szoftver bemutatása Termékinnovációs modellek generációi A sikeres termékinnováció menedzsment kérdései Szoftvertermékek termékmenedzsmentje, UX Termékélmény. Az érzelmek hasznosítása a márkaépítésben. A termékfejlesztés speciális területei (vendégelőadások különféle piaci szereplőkkel) Gyakorlati óra külső helyszínen (sikeresen termékfejlesztési és termékmenedzselési gyakorlat megismerése helyszíni látogatás során). |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Szabó Bálint | tanársegéd | szabo.balint@gtk.bme.hu |
Dr. Lógó Emma | egyetemi docens | logo.emma@gtk.bme.hu |
Dr. Hámornik Balázs | egyetemi adjunktus | hamornik.balazs@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.