I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
PORTFOLIÓ 1.
Azonosító
BMEGT51M534
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
10
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
aláírás
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Molnár György
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
molnar.gyorgy@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Közgazdásztanár (2 féléves) - nem tanár végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 2 féléves) - nem tanári végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 2 féléves) - nem tanári végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Mérnöktanár (2 féléves) - nem tanár végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Közgazdásztanár (4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Szak: Mérnöktanár (4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 3

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 580.065/2017számú határozatával, érvényes 2017.09.01-től.

Célkitűzések

A tárgy célja – a jelöltek tájékoztatása és felkészítése a portfolió elkészítésére

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. a portfolió készítés megismertetése
  2. az e-portfolió készítésével kapcsolatos feladatok ismerete
Képesség
  1. az összefüggő egyéni iskolai gyakorlatra felkészülés, egyéni fejlesztés tervezése
  2. az összefüggő egyéni iskolai gyakorlatot biztosító szakképző intézményi működés kereteinek, formális és informális kapcsolati lehetőségeinek megismerése
  3. a mentortanárral, szaktanárokkal való együttműködés képességének fejlesztése
  4. a szakképző intézményben megfigyelt szakmai nézetek; szándékok, törekvések reflektív értékelése
Attitűd
Önállóság és felelősség
  1. a portfolió dokumentumok gyűjtése, rendszerezése
  2. a portfolió készítés folyamatának egyéni megtervezése
  3. önreflexiós képesség formálása

Oktatásmódszertan

Esetmegbeszélés és reflektív elemzés. Egyéni és csoportmunka.

Tanulástámogató anyagok

  • Falus Iván - Kimmel Magdolna (2009): A portfolió Gondolat Kiadó
  • Hollósi Hajnalka Zsuzsanna – Szabó Antal: Tanári portfolió
  • http://www.nyf.hu/bgytk/sites/www.nyf.hu.bgytk/files/docs/06_tanari_portfolio.pdf
  • Kimmel Magdolna (2002): A refletív gyakorlat gyökerei Pedagógusképzés 2002.3.120-123.p.
  • Szabóné dr. Berki Éva (2015): Mentori keretek - mentori szerepek - mentori feladatok
  • http://kozokos.moodle,appi.bme.hu/mod/folder/view,php?id=25466
  • Szivák Judit: A reflektív gondolkodás fejlesztése Gondolat Kiadói Kör 2003. Budapest ISBN 963 9500 61 5

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): tanulás támogatása, szervezése és irányítása -, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2.Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): tanulás támogatása, szervezése és irányítása -, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
  • részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerint megszerezhető pontszám legalább 50%-át elérje a hallgató. A megszerzett aláírás a TVSZ szerinti időtartam érvényes.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles
Közepes
Elégséges
Elégtelen

Javítás és pótlás

1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon
félévközi készülés a gyakorlatokra
házi feladat elkészítése
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes, érvényes 2017. szeptember 1-től.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Szabóné dr. Berki Éva c. egyetemi docens berki.e@eik.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.