Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
SZÁMVITELI ESETTANULMÁNYOK
Azonosító
BMEGT35ML20
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
1
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Böcskei Elvira
Beosztása
docens
Email címe
bocskei.elvira@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Pénzügyek Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar– HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Számvitel mesterszak 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
SZÁMVITEL/Accounting
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Oktatási Bizottsága (Érvényes: 2021.11.08-tól).

Célkitűzések

A tárgy oktatásának célja, hogy a hallgatók a kurzus keretében a korábban tanult számviteli, gazdálkodási ismeretek-re alapozva képes legyen a döntéshozatalt segítő információk nyújtására, tervezésére, elemzésére és ellenőrzésére a vállalkozások eredményességének hosszú távú biztosítása érdekében. A tantárgy specifikus célja, hogy a módszertani ismeretek nyújtásával – és a korábban megismertek felelevenítésével – a hallgatók olyan mértékű jártasságra tegyenek szert, hogy képesek legyenek a beszámoló összeállításra és elemzé-sére. Fontos követelmény, hogy a tantárgy keretében tanultak alapján a hallgató képes legyen értékelni a vizsgált szervezetet – folyamatot – úgy hogy megújulást segítő javaslatot tegyen. Az ismeretek eredményes elsajátításához elengedhetetlenül szükséges a Számvitel tárgy tananyagának biztos tudása.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató képes
  2. • a vállalati számviteli, pénzügyi döntések mögötti összefüggések felismerésére;
  3. • döntéshozatalt támogató számítások elvégzésére;
  4. • az önálló tanulás megtervezésére, megszervezésére és végzésére;
  5. • a téma szakirodalmi forrásainak megértésére és feldolgozására.
Képesség
  1. A hallgató képes
  2. • az önálló tanulás megtervezésére, megszervezésére és végzésére,
  3. • a téma szakirodalmi forrásainak megértésére és feldolgozására,
  4. • a számviteli döntések mögötti összefüggések felismerésére
  5. • a döntéshozatalt támogató számítások elvégzésére.
Attitűd
  1. A hallgató
  2. • nyitott a számviteli szakterület innovációinak megismerésére és adaptálására
  3. • a tanulás során együttműködik oktatóval és hallgató társaival,
  4. • gyarapítja tudását és tájékozódik,
  5. • használja az IT eszközök által kínált lehetőségeket.
Önállóság és felelősség
  1. A hallgató
  2. • nyitott a megalapozott kritikai észrevételek elfogadására,
  3. • a tanulás során együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
  4. • önálló döntéshozatalra képes
  5. • a pénzügyi döntések során képes megalapozottan mérlegelni
  6. • átlátja a felelősségvállalás súlyát és jelentőségét, fel tudja mérni a döntések következményeit

Oktatásmódszertan

Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IKT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok
  • • A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény hatályos szövege - The current text of Act C of 2000 on Accounting
  • • Róth - Adorján - Lukács - Veit: Számviteli esettanulmányok - összefoglaló rendszerezés példák és feladatok, MKVK. Budapest
  • • Moodle felületre feltöltött elméleti és gyakorlati tananyago. – Lecture slides and exercises uploaded in to Mo-odle

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik. A tárgy vizsgával zárul.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény értékelés: A félév során órai munka keretében a tantárgyi követelmény 50 százaléka teljesíthető. Az évközi órai munka teljesítménye a félév végi írásbeli vizsgába opcionálisan beszámítható, amennyiben a hallgató számára az összevont értékelés kedvezőbb. Az évközi órai munka követelményeit, értékelési módját az oktató hatá-rozza meg. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések Félév végi írásbeli vizsga: A vizsga: 90 perc A tárgyi tudás és képesség kompetenciaelemeinek értékelése, írásos formában történik. A dolgozat a megszerzett ismeretek alkalmazására helyezi a hangsúlyt, mindamellett az elmélet számonkérése is szerepet kap. Az értékelés alapjául szolgáló tan-anyagrészt a tantárgy előadója határozza meg.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • Órai munka (opcionálisan): 50

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • Év végi írásbeli vizsga: 100

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az aláírás megszerzésének a TVSZ-ben rögzített általános szabályokon túl nincs feltétele. A megszerzett aláírás a TVSZ szerinti időtartamig érvényes.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 91-100-100
Jeles 91-100
81-90
Közepes 66-80
Elégséges 50-65
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
Részvétel a kontakt tanórákon 14
Vizsgafelkészülés 76
összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége